گزارش آماری/ یحیی علیه برانکو و رکوردهایش؛ یکی یکی!

گزارش آماری/ یحیی علیه برانکو و رکوردهایش؛ یکی یکی!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیسی که برانکو ایوانکوویچ ساخت، سالها قدرت بلامنازع فوتبال ایران بود و حتی در بدترین شرایط نیروی انسانی هم توانست خودش را به فینال لیگ قهرمانان برساند.

به گزارش فوتبالی، پتانسیلی که او از پرسپولیس رها کرد، هنوز هم در تار و پود بازیکنان این تیم جریان دارد. حالا اما گویا یحیی گل‌محمدی عزمش را جزم کرده که همه رکوردهای پرفسور را به نام خودش بزند و به صدر جدول مربیان پرسپولیس برسد.

* لیگ برتر

پیروزی برابر فولاد در اهواز، صدمین برد گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس بود. او در دو مقطع متفاوت (مرتبه اول در نیم‌فصل دوم دوازدهمین دوره لیگ برتر و مرتبه بعدی از ابتدای نیم‌فصل دوم نوزدهمین دوره لیگ برتر تاکنون) روی نیمکت پرسپولیس نشست و بالاخره توانست در این فصل به صدمین بردش برسد. این برد صدم در بازی شماره 162 برای او رقم خورد و باعث شد رکورد برانکو بشکند. مرد کروات صاحب 99 برد روی نیمکت پرسپولیس شده بود آنهم در 175 بازی. 

* امتیازات

تساوی با ذوب‌آهن و پیروزی برابر فولاد، مجموع امتیازات کسب شده گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس را به عدد 258 رساند. اتفاقی که باعث شد او در این آیتم هم از برانکو ایوانکوویچ عبور کند و امتیازآورترین سرمربی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شود. مرد کروات 256 امتیاز در لیگ برتر به عنوان سرمربی پرسپولیس کسب کرده بود و حالا دیگر صدرنشین نیست. علی دایی با 142، علی پروین با 121 و افشین قطبی با 87 امتیاز نفرات بعدی هستند.

* لیگ قهرمانان آسیا

شکست دادن الدحیل در قطر، تعداد بردهای گل‌محمدی در لیگ قهرمانان آسیا را به عدد 16 رساند و حالا این عدد هم یکی بیشتر از پیروزی‌های برانکوست و نشان می‌دهد رکورد دیگری از مرد کروات توسط گل‌محمدی شکسته شده است. البته یحیی این آمار را در دو تیم ثبت کرده: 12 برد در پرسپولیس و 4 پیروزی روی نیمکت ذوب‌آهن. درحالیکه تمامی 15 برد برانکو در لیگ قهرمانان روی نیمکت پرسپولیس رقم خورده است. گل‌محمدی با رقم زدن 4 برد دیگر که شاید رقم بخورد و شاید هم رقم نخورد، هم از برانکو عبور می‌کند و هم به قلعه‌نویی در صدر جدول نزدیک‌تر می‌شود. هیچ مربی دیگری در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت پرسپولیس موفق به کسب بیشتر از 3 برد نشده است.

* پشت سر قلعه‌نویی

گل‌محمدی با اینکه توانسته رکوردهای برانکو در پرسپولیس را بشکند ولی برای رکورددار شدن در فوتبال ایران، باید قلعه‌نویی را هم شکست بدهد که نیاز به زمانی طولانی دارد. قلعه‌نویی پرامتیازترین سرمربی تاریخ لیگ برتر در یک تیم است و توانسته روی نیمکت استقلال صاحب 402 امتیاز شود. گل‌محمدی که با پرسپولیس 258 امتیاز گرفته برای رسیدن به او، ابتدا باید از غلامحسین پیروانی عبور کند که به عنوان سرمربی فجرسپاسی 294 امتیاز در لیگ برتر کسب کرد. در لیگ قهرمانان آسیا هم صدرنشین، قلعه‌نویی است که توانسته 25 بار برنده شود درحالیکه گل‌محمدی 10 برد دیگر می‌خواهد تا به او برسد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

6363