ساوتگیت و انتقاد از شیوه برگزاری جام جهانی 2030

ساوتگیت و انتقاد از شیوه برگزاری جام جهانی 2030

پایگاه خبری فوتبالی- گرت ساوتگیت می گوید که یکپارچگی جام جهانی ۲۰۳۰ با برنامه فیفا برای برگزاری آن در شش کشور در سه قاره از بین خواهد رفت.

به گزارش فوتبالی ، طبق اعلام فیفا در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۳۰ قرار است سه کشور آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه میزبان یک بازی افتتاحیه قبل از اتمام باقیمانده مسابقات در سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش باشند.  گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس در این باره گفت: " نکته مهم من این است که یکپارچگی در این شیوه مسابقات نمی بینم و من طرفدار آن نیستم. سه مسابقه در آمریکای جنوبی برگزار می‌شود، سپس تیم‌ها باید در سراسر جهان سفر کنند، منطقه زمانی خود را تغییر دهند و رقابت را در نقطه ای دیگر ادامه دهند. این اتفاق اصلا منطقی نیست مثلا تفاوت زیادی بین بازی با آرژانتین در بوئنوس آیرس و بازی با آنها در کازابلانکا وجود دارد." یورو ۲۰۲۰ در ۱۱ شهر در ۱۱ کشور برگزار شد و به پیروزی نهایی ایتالیا در ومبلی مقابل انگلیس در سال ۲۰۲۱ ختم شد.

ساوتگیت در این باره اضافه کرد: " برنامه جام جهانی با یورو متفاوت به نظر می رسد زیرا این برنامه ریزی از هم گسیخته است و چشم انداز متفاوت برای تیم های مختلف در گروه های مختلف وجود خواهد داشت."

1009