ورزشگاه نیمه کاره ایرلند برای یورو ۲۰۲۸ بازسازی خواهد شد

ورزشگاه نیمه کاره ایرلند برای یورو ۲۰۲۸ بازسازی خواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی- پس از موفقیت دو کشور انگلیس و ایرلند در کسب میزبانی یورو ۲۰۲۸ یک ورزشگاه متروکه در ایرلند برای این رقابت ها بازسازی می شود.

به گزارش فوتبالی ، پس از ایمکه ترکیه از روند انتخاب میزبان یورو ۲۰۲۸ انصراف داد تا انگلیس و ایرلند به عنوان تنها نامزد میزبانی این رقابت ها میزبانی را بر عهده بگیرند. البته تاییدیه انتخاب میزبانی این دو کشور پس از جلسه کمیته اجرایی یوفا در روز دوشنبه آینده اعلام می شود و سپس به طور عمومی روز بعد در نیون تایید خواهد شد. پاتریک نلسون، مدیر اجرایی اتحادیه فوتبال ایرلند اکنون اصرار دارد تا روند ساخت و ساز ورزشگاه کیسمن پارک هرچه زودتر آغاز شود. این ورزشگاهدپس از تکمیل این می تواند ۳۴۵۰۰ هوادار را در خود جای دهد. پارک ویندزور، جایی که ایرلند در حال حاضر بازی های خانگی خود را در آن انجام می دهد، حداقل امکانات مورد نیاز برای یورو را برآورده نمی کند.

بنابراین ورزشگاه نیمه کاره و ساخته نشده Casement در صورت تکمیل بخشی از پیشنهاد مشترک انگلیس و ایرلند برای میزبانی بخشی از رقابت ها باشد. این ورزشگاه از سال ۲۰۱۳ بدون استفاده بوده است، اما زمانی برترین زمین فوتبال در ایرلند بود. به گزارش بی بی سی، بازسازی این ورزشگاه با چالش قانونی از سوی ساکنان محلی مواجه شده است. در این باره گزارش شده که اعتراضاتی از سوی ساکنان منطقه محلی در مورد تکمیل این پروژه وجود دارد. با این حال، توسعه این ورزشگاه با هزینه ۷۷.۵ میلیون پوندی تابستان گذشته پس از یک دوره بررسی مورد تایید مقامات دولتی قرار گرفت. نکته جالب اینجاست این ورزشگاه توسط معماران طراح ورزشگاه باورنکردنی ۱ میلیارد پوندی تاتنهام طراحی شده است.

۱۰۰۹