رسمی؛ میزبان‌های جام جهانی 2030 مشخص شدند

رسمی؛ میزبان‌های جام جهانی 2030 مشخص شدند

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا رسمی اعلام کرد که اسپانیا، پرتغال و مراکش سه کشور میزبان جام جهانی 2030 خواهند بود. البته سه بازی مرحله گروهی قرار است که در کشورهای اروگوئه، آرژآنتین و پاراگوئه برگزار شود تا به آمریکای جنوبی به بهانه جام جهانی 1930 که در اروگوئه برگزار شد، ادای احترام شود.

به گزارش فوتبالی، اسپانیایی ها بالاخره پس از سالها تلاش به آرزوی خود رسیدند و به همراه کشورهای همسایه خود یعنی پرتغال و مراکش میزبانی جام جهانی را به عهده خواهند داشت. جیانی اینفانتینو رییس فیفا ای تصمیم را در کنگره فیفا اعلام کرد. البته تصمیم نهایی و رسمی در دسامبر 2024  اعلام خواهد شد اما در حال حاضر همه چیز قطعی است و اسپانیا پس از 48 سال دوباره میزبانی جام جهانی را به عهده خواهد داشت. در روزهای اخیر جلسات متعددی در مقر فدراسیون فوتبال اسپانیا برگزار شد تا آخرین جزئیات میزبانی ، نهایی شود. 

یکی از نگرانی های فوتبال اسپانیا این بود که پس از ماجرای روبیالس، میزبانی از کشور اسپانیا گرفته شود اما استعفای وی باعث شد تا مشکل حل شود. در ماه های آینده استادیوم های مسابقات نیز مشخص خواهند شد اما قطعا استادیوم هایی نظیر سانتیاگو برنابئو، نیوکمپ یا مستایا از میزبان های اصلی بازیها خواهند بود. 

4125