سوالات قدیمی پاسخ داده شد؛ چرا برانکو مسلمان را کنار گذاشت؟

سوالات قدیمی پاسخ داده شد؛ چرا برانکو مسلمان را کنار گذاشت؟

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی اسبق پرسپولیس تقریبا همه روایت‌ها را درباره دلایل کنار گذاشتن محسن مسلمان از این تیم تائید کرده است

به گزارش فوتبالی، دوران حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس اگرچه پر از موفقیت و افتخار بود اما سوالات زیادی از آن دوران برای هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها به جا مانده است.

یکی از این سوالات درباره محسن مسلمان بود. بازیکنی که هم آمدنش به پرسپولیس و هم رفتنش از این تیم پر از حاشیه بود

مسلمان بازیکنی بود که برانکو روی او نظر مثبتی نداشت. او فقط با اصرار و ضمانت محمد علی طاهری مدیر عامل وقت باشگاه پرسپولیس به این تیم آمد. در هفته‌های ابتدایی هم برانکو از این بازیکن استفاده نمی‌کرد اما محسن با تلاش فراوان خودش را به برانکو و پرسپولیس تحمیل کرد و تبدیل به یک بازیکن کلیدی در این تیم شد.

اما خروج او از پرسپولیس هم عجیب بود. بازیکنی علیرغم مخالفت برانکو به این تیم آمد و با تلاش فراوان به ترکی اصلی پرسپولیس رسید خیلی آسان توسط مربی کروات از این تیم کنار گذاشته شد. آن هم در حالی که روی سکوها محبوبیت زیادی داشت.

مسلمان پس از کنار گذاشته شدن از پرسپولیس، دیگر نتوانست خودش را پیدا کند و امروز در حالی که 32 ساله است هیچ فعالیت فوتبالی ندارد و به صورت غیر رسمی از فوتبال خداحافظی کرده است.

ماجرای کنار گذاشته شدن او تبدیل به یک معما شده بود. اما پروفسور اخیرا در یک مصاحبه مفصل، توضیح کاملی درباره این تصمیمش داده است. او در این باره تقریبا همه روایت‌هایی را که درباره دلایل این تصمیم وجود داشت را تایید کرده است.

برانکو گفته است: «تنها ستاره پرسپولیس، پرسپولیس است! پرسپولیس همه بازیکنان را با خودش بالا می‌برد. بازیکنان می‌توانند بیایند و خودشان را در پرسپولیس مطرح کنند. اما برخی بازیکنان خودشان را فوق ستاره می‌دیدند. من هم هرگز اجازه چنین کاری را نمی‌دادم. من رابطه خیلی خوبی با محسن داشتم. از او خواستم مثل سایر بازیکنان رفتار کند. او هوش بالایی داشت اما باید تلاش بیشتری می‌کرد. او در مسابقات زیادی حضور داشت. اما ناگهان دچار افت شد. من می دانم که مردم مسلمان را دوست داشتند. اما تیم از همه چیز مهم‌تر است

توضیحات برانکو از این جا به بعد جزییات بیشتری داشت: «همه چیز بستگی به خود فرد دارد. مسلمان بازیکن باهوشی است. اصولا من از بازیکنانی «لاتِ مثبت» هستند خوشم می‌آید. اما همه ما حتی خود من باید خودمان را تغییر بدهیم. دنبال پیشرفت باشیم. این که قبلا چه بوده‌ایم مهم نیست. الان چه هستیم؟ من الان هم که در خزان عمر و خران دوران مربیگری هستم باز هم به عنوان مربی دنبال یاد گرفتن هستم. اما مسلمان نمی‌خواست خودش را تغییر بدهد و اصلاح کند. او باید بیشتر می‌دوید. بیشتر درگیر می‌شد. در دوره‌ای هم او و هم سروش رفیعی هر دو فیکس بودند. اما هر چه زمان می‌گذشت درخواست‌ها بیشتر می‌شد

همه حرف‌هایی که برانکو در این باره زد پیشتر هم گفته شده بود. البته از طرف خبرنگاران و آدم‌های نزدیک به تیم. این نشان می‌دهد مشکل مسلمان در پرسپولیس خیلی واضح و در دید همگان بود. اما خود او نخواست این مشکل را حل کند و در نهایت از تیم کنار گذاشته شد.

1359