پیروزی والیبال لهستان مقابل کانادا، خیال ایران را راحت کرد

پیروزی والیبال لهستان مقابل کانادا، خیال ایران را راحت کرد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی والیبال لهستان در یک بازی نزدیک موفق شد با نتیجه سه بر دو کانادا را شکست دهد.

به گزارش فوتبالی، در ادامه مسابقات والیبال انتخابی المپیک، تیم ملی آمریکا به مصاف ترکیه رفت و در یک بازی نزدیک موفق شد با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد.

آمریکا در ست نخست این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ از حریفش پیش افتاد. در ست دوم ترکیه به بازی برگشت و توانست ۲۸ بر ۲۶ پیروز میدان شود. ست سوم این دیدار بسیار جذاب از کار درآمد؛ چرا که آمریکا توانست با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ به پیروزی برسد. در ست آخر آمریکا تیم برتر میدان بود و موفق شد ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی برسد تا اجازه شگفتی‌سازی مجدد به ترکیه ندهد.

پیش از این ترکیه با شکست صربستان توانسته بود در این رقابت‌ها شگفتی‌سازی کند.

در دیگر مسابقات برگزارشده، لهستان به عنوان قهرمان لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ و قهرمان اروپا به مصاف کانادا رفت و در یک بازی بسیار سخت با نتیجه سه بر دو پیروز شد. کانادا که حریف جدی ایران در رنکینگ جهانی است، در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. لهستان به عنوان قهرمان لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ در ست اول این رقابت با نتیجه ۲۱ بر ۲۵ شکست خورد ولی در ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد. در ست سوم هم لهستان تیم برتر میدان بود و ۲۵ بر ۲۰ کانادا را شکست داد.

کانادا در ست چهارم به بازی بازگشت و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ لهستان را شکست داد تا تکلیف برنده این بازی به ست پنجم کشیده شود.

لهستان در ست پنجم کار سختی داشت؛ به طوری که دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند. لهستان از تجربه‌اش استفاده کرد و با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ به پیروزی رسید تا ضمن از دست دادن یک امتیاز در این بازی حساس با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد.

والیبال کانادا که در رده دوازدهم جهان ایستاده است، در صورت پیروزی در این بازی می‌توانست فاصله‌اش را با ایران که در رده یازدهم جهان قرار دارد، کم کند. شکست کانادا مقابل لهستان باعث شد که این اختلاف کم نشود.

1999