یوفا در راه احیای ایده سوپرلیگ اروپا

یوفا در راه احیای ایده سوپرلیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- گزارش ها حاکی از آن است که یوفا در حال بررسی ایده سوپر لیگ است که این به معنای پایان لیگ قهرمانان اروپا است.

به گزارش فوتبالی ، اتحادیه فوتبال اروپا قرار است در مورد برنامه های یک رقابت جدید که شامل رقابت ها و بازی های احتمالی آخر هفته باشد، بحث کند. این خبر بیش از دو سال پس از اقدام ناموفق برای راه اندازی یک سوپر لیگ اروپا به جای رقابت در لیگ قهرمانان اروپا منتشر می شود. با این حال، روزنامه اسپانیایی El Pais اکنون گزارش می دهد که یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپا در حال اصلاح ایده خود برای یک سوپر لیگ هستند. برنامه های آنها شامل سه لیگ متشکل از 18 تیم، با صعود و سقوط بین دسته ها است. این بخش‌ها سوپرلیگ، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس نام‌گذاری می‌شوند که به معنای پایان لیگ قهرمانان است. بر اساس این گزارش، این برنامه ها در جلسه بعدی کمیته اجرایی یوفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چهار تیم بین لیگ دسته دوم و سوم سقوط و صعود می کنند و دو قهرمان بین دو لیگ اول و دوم وجود خواهند داشت. این ایده به دبنال قابل درخواست باشگاه های بزرگ است که نمی خواهند خطر سقوط به لیگ پایین تر را داشته باشد. آنها همچنین درخواست کرده اند که سقوط از سوپرلیگ به جای یک فصل به طور میانگین طی سه یا پنج فصل مشخص شود. در صورت اجرا، سوپرلیگ برنامه ریزی شده بین  سالهای 2024-2027 آغاز نمی شود. برنامه‌هایی برای هر لیگ طراحی خواهد شد تا تیم های کشورهای مختلف در این مورد ضرر نکنند. تیم ها در این رقایبت ها اجازه خواهند داشت که  نام ۳۴ بازیکن را در لیست قرار دهند تا بتوانند با تعداد مسابقات بالاتر کنار بیایند. برخی از این بازی‌ها حتی می‌توانند در آخر هفته‌ها به جای بازی‌های بین‌المللی برگزار شوند. در همین حال، کسب یک عنوان لیگ داخلی یا دستیابی به یک موفقیت در لیگ می تواند با پاداش نقدی یا امتیاز اضافی در سوپر لیگ همراه شود.

۱۰۰۹