یادی از پیش‌بینی طعنه‌آمیز مهدوی کیا که درست از آب درآمد؛ امیدها تا فرودگاه هم نرفتند!

یادی از پیش‌بینی طعنه‌آمیز مهدوی کیا که درست از آب درآمد؛ امیدها تا فرودگاه هم نرفتند!

پایگاه خبری فوتبالی- یک سال و 3 ماه پیش سرمربی وقت تیم امید ایران جمله‌ای را درباره این تیم گفته بود که برای خیلی‌ها خنده‌دار بود اما امروز درستی آن ثابت شد.

به گزارش فوتبالی، کمی بیش از یک سال پیش بود که مهدی مهدوی‌کیا سرمربی وقت تیم امید ایران پیش‌بینی جالبی از آینده این تیم کرد. او پس از آن که تیم امید در یک بازی تدارکاتی با 3 گل از پرسپولیس شکست خورد حرفی زد که برای بعضی‌ها خنده‌دار بود.

سرمربی امیدها آن روز گفت: «من بعد از بازگشت از ازبکستان جمله‌ای را گفتم که باز هم تکرار می‌کنم؛ اگر قرار است به همین منوال برنامه‌ریزی و همکاری داشته باشیم و تیم امید به این شکل بخواهد کارش را پیش ببرد، تا فرودگاه هم نمی‌توانیم برویم، چه برسد بخواهیم به پاریس (المپیک 2024) برویم. الان هم از شرایط راضی نیستم و با این تیم نصف و نیمه هیچ کاری نمی‌توان انجام داد

مهدوی کیا همان روزها هم با مشکلاتی درگیر بود که امیدها حتی در هانگژو هم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند و این نشان می‌دهد مشکلات امیدها هرگز حل نمی‌شود و فقط از یک دوره به دوره دیگر منتقل می‌شود.

کیا آن روز گفته بود: « اینکه ما با تیمی نصف و نیمه و 15، 16 بازیکن بخواهیم برویم، در حالی که اسامی بازیکنان را قبلاً ثبت کردیم و حتی کادرمان را هم نمی‌توانیم عوض کنیم، سخت است. ما 20 روز یا یک ماه قبل لیست‌مان را دادیم و یکسری قول همکاری دادند، اما لحظه آخر بازیکنان نیامدند. شما روی یکسری مسائل حساب می‌کنید و بعد می‌بینید همه چیز برعکس است. این مسئله خیلی ضربه می‌زند که شما نتوانید برنامه‌ریزی کنید و عملاً شرایط خیلی سخت است

دقیقا همین مشکل برای رضا عنایتی هم وجود داشت و او نمی‌توانست لیست اولیه تیمش را تغییر بدهد. سپاهان که برای هانگژو اصلا به تیم امید بازیکن نداد. پرسپولیس هم که قبل از  بازی با هنگ کنگ 3 بازیکنش را گرفت. برای همین، تیمی که امروز به هنگ کنگ باخت با تیمی که یک ماه پیش هنگ کنگ را در ازبکستان شکست داد تفاوت‌‌های زیادی داشت.

این حجم از تغییرات شانس موفقیت را از هر تیمی می‌گیرد. به خصوص در تیمی مثل امید که بقیه امورش مثل تمرینات، بدنسازی، بازی‌های تدارکاتی و برنامه‌ریزی بلند مدت هم هرگز به سرانجام نمی‌رسد.

به این ترتیب پیش‌بینی جالبی که مهدوی‌کیا در تاریخ 9 مرداد 1401 انجام داده بود و گفته بود با این وضعِ تیم امید تا فرودگاه مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم درست از آب درآمد. البته قابل پیش‌بینی است که تا وقتی برنامه‌ریزی اساسی برای تیم امید صورت نگیرد وضعیت به همین شکل خواهد بود.

1359