تیمی که با صفر امتیاز صعود کرده بود؛ باختن به هنگ کنگ هنر می‌‌خواست!

تیمی که با صفر امتیاز صعود کرده بود؛ باختن به هنگ کنگ هنر می‌‌خواست!

پایگاه خبری فوتبالی– هنگ کنگ در گروهی که فقط دو تیم داشت با دو شکست و بدون گرفتن حتی یک امتیاز به مرحله حذفی رسیده بود.

به گزارش فوتبالی، شکست تیم امید ایران در مقابل هنگ کنگ بسیار ناباورانه و ناامید کننده بود. امیدهای ایران در مرحله حذفی قرعه خوبی داشتند. به خصوص در مرحله یک چهارم. هنگ کنگ ضعیف‌ترین تیم حاضر در این مرحله بود و توقع می‌رفت امیدهای ایران یک پیروزی آسان را در مقابل این تیم به دست بیاورند اما این طور نشد.

حالا هر چه از این شکست می‌گذرد ابعاد تلخ‌تری از آن روشن می‌شود. هنگ کنگ اصلا تیمی نبود که بتواند ایران را شکست بدهد. تیم امید ایران حتی در غیاب نفرات پرسپولیسی باید هنگ کنگ را شکست می‌داد. چرا که هنگ کنگ حتی سزاوار صعود از گروهش هم نبود و به شکلی عجیب و غریب راهی مرحله حذفی شده بود.

هنگ کنگ در گروه C این رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، سوریه و افغانستان همگروه بود. اما فدراسیون فوتبال سوریه روز 23 شهریور با انتشار بیانیه‌ای از بازی‌های آسیایی شهر هانگژو چین کناره‌گیری کرد. 3 روز بعد هم امیدهای افغانستان از حضور در این مسابقات انصراف دادند. به این ترتیب فقط دو تیم ازبکستان و هنگ کنگ در این گروه ماندند.

با انصراف این دو تیم طبق قوانین هم ازبکستان و هم هنگ کنگ با هر نتیجه‌ای به مرحله حذفی صعود می‌کردند. فقط برای تعیین تیم‌های اول و دوم باید دو بار با هم بازی می‌کردند. هر دو بازی را هم ازبکستان برد و به این ترتیب هنگ کنگ بدون این که امتیازی بگیرد راهی مرحله حذفی شد

آنها در مرحله یک هشتم به سختی فلسطین را شکست دادند و حریف ایران در یک چهارم نهایی شدند و امروز در این مرحله حتی در حالی که خودشان هم باور نداشتند ایران را شکست دادند و به مرحله نیمه نهایی رسیدند.

در واقع امیدهای ایران به تیمی باختند که در مرحله گروهی حتی یک امتیاز هم نگرفته بود و این مساله، شکست ایران را سخت‌تر و تحقیرآمیزتر جلوه می‌دهد.

1359