روز بد ارسلان در هانگژو؛ وقتی امیدها در حسرت یک گل سوختند!

روز بد ارسلان در هانگژو؛ وقتی امیدها در حسرت یک گل سوختند!

پایگاه خبری فوتبالی– از ارسلان مطهری توقع می‌رفت که با استفاده از تجربه‌اش گره بازی را باز کند اما او نتوانست انتظارات را برآورده کند.

به گزارش فوتبالی، تیم امید ایران امروز در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو با شکستی عجیب مقابل تیم هنگ کنگ از دور رقابت‌ها حذف شد. امیدهای ایران در این مسابقه اصلا نمایش خوبی نداشتند و دروازه‌شان با اولین و آخرین حمله جدی هنگ کنگ باز شد.

این اتفاق در اولین دقیقه نیمه دوم رخ داد و امیدهای ایران با 6 دقیقه وقت اضافه‌ای که اعلام شد بیش از 50 دقیقه فرصت داشتند گل خورده را جبران کنند. اما از یک طرف در خلق موقعیت جدی گل ناتوان بودند و از طرف دیگر معدود فرصت‌هایی هم که به دست آمد با بی‌دقتی عجیب بازیکنان ایران از بین رفت.

در این بین و در کمال تعجب یکی از مهاجمان ایران یعنی امیر ارسلان مطهری نقش مهمی در از دست رفتن فرصت‌ها داشت. این در حالی بود که او یکی از سهمیه‌های بزرگسال تیم امید ایران را به خودش اختصاص داده بود.

مطهری با 30 سال سن و کلی تجربه در تیم‌هایی مثل ذوب آهن و استقلال قرار بود نقشی فراتر از یک مهاجم عادی در تیم امید بازی کند. او در مرحله گروهی موفق شد یک گل در مقابل ویتنام بزند و در بازی قبلی در مرحله یک هشتم اولین گل ایران به تایلند را زد.

اما امروز در بازی با هنگ کنگ یک ناکام محض بود. او در نیمه اول یکی دو فرصت خوب برای گلزنی داشت. در دقیقه 22 ضربه سر ارسلان روی ارسال محمد حسین اسلامی با اختلاف کمی از کنار دروازه هنگ‌ کنگ به بیرون رفت. دو دقیقه بعد ارسلان ارسال خوب سامان تورانیان را در شرایط سخت با ضربه سر به سمت دروازه زد اما دروازبان هنگ‌کنگ به سختی توپ را مهار کرد.

اما بهترین فرصت را در دقیقه 60 از دست داد. ارسال جعفری از سمت چپ در یک قدمی دروازه خالی روی سر ارسلان نشست اما ضربه او به زیر توپ خورد و به شکلی ناباورانه از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 73 ارسلان ارسال از روی ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه هنگ کنگ زد اما دروازه‌بان توپ را دفع کرد. البته این موقعیت با تشخیص داور آفساید اعلام شد

مطهری دو بار دیگر هم در دقایق 82 و 88 ضرباتی به دروازه زد اما هیچ کدام از این ضربات تبدیل به گل نشد. او در نیمه دوم یک بار هم فرصت خوبی برای ضربه زدن به سمت دروازه داشت که به جای ضربه زدن به بیرون محوطه جریمه حرکت کرد و فرصت از دست رفت.

در این بازی که به نظر می‌رسید که برای ایرانی‌‌ها گره خورده است از یکی مثل ارسلان توقع می‌رفت وارد عمل شود و با استفاده از تجربه‌اش بازی را برای ایران دربیاورد. اما او امروز نتوانست انتظارات را برآورده کند و تیم امید در نهایت شگفتی از هنگ کنگ باخت و حذف شد.

1359