بازگشت امیدها به تهران؛ دیگر بهانه‌ای برای تعطیلی لیگ نیست

بازگشت امیدها به تهران؛ دیگر بهانه‌ای برای تعطیلی لیگ نیست

پایگاه خبری فوتبالی – با حذف تیم امید، هواداران استقلال امیدوارند بعد از 38 روز یک بازی رسمی از تیم‌شان ببینند. البته اگر بهانه جدیدی برای تعویق یا لغو بازی‌ها پیدا نشود.

به گزارش فوتبالی، تیم امید ایران امروز در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو با یک گل به تیم امید هنگ کنگ باخت و از مسابقات حذف شد. کاروان تیم امید امشی یا نهایتا فردا تا ظهر هانگژو به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

حذف تیم امید در این مرحله آن هم به دست هنگ کنگ اتفاق بسیار تلخی بود که قطعا تبعات زیادی خواهد داشت. اما اتفاقی که بعد از این حذف تلخ رخ می‌دهد به جریان افتادن مسابقات لیگِ نیمه‌جان و نیمه تعطیل ایران است.

از روز 8 شهریور که مسابقات هفته چهارم با برگزاری 3 مسابقه به پایان رسید مسابقات لیگ متوقف شد. دلیل اول توقف، فیفادی و دو بازی تدارکاتی تیم ملی بود که در روزهای 16 و 21 شهریور برگزار شد.

همزمان تیم امید برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به ازبکستان رفته بود که خیلی زود حذف شد اما از همانجا به هانگژو رفت تا در بازی‌های آسیایی شرکت کند. قرار بود بعد از بازی‌های تیم ملی و فیفادی، لیگ به جریان بیفتد اما بعضی تیم‌ها که 3 بازیکن یا بیشتر در تیم امید داشتند بازی‌ها‌ی‌شان لغو شد.

بازی‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی هم به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد و به این ترتیب لیگ عملا تعطیل شد. از آن روز به بعد فقط 4 بازی از هفته پنجم برگزار شد و بقیه مسابقات لغو شده است. 

اما امروز تیم امید از بازی‌های آسیایی حذف شد و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم فردا و پس‌فردا برگزار می‌شود و تیم‌ها تا اوایل آبان بازیِ آسیایی ندارند. حالا دیگر هیچ بهانه‌ای برای برگزار نشدن مسابقات وجود ندارد!

البته هر برنامه‌ای هم اعلام شود جبران این تعطیلی استتثنایی را نخواهد کرد. مثلا استقلال آخرین بار در تاریخ 6 شهریور در لیگ مقابل استقلال خوزستان به زمین رفت و از آن روز تا حالا بازی رسمی نداشته است!

با لغو رسمی بازی‌های هفته پنجم و ششم استقلال باید منتظر بازی هفته هفتم این تیم مقابل مس رفسنجان باشیم. مسابقه‌ای که طبق برنامه از قبل اعلام شده باید در تاریخ 15 مهر برگزار شود. این یعنی بین دو بازی استقلال در لیگ 38 روز فاصله افتاده است.

پرسپولیس هم بعد از این که در هفته چهارم و روز 8 شهریور با فولاد خوزستان بازی کرد دیگر مسابقه رسمی داخلی نداشته است. البته این تیم یک بازی رسمی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان برگزار کرده و یک بازی هم فردا شب مقابل الدحیل خواهد داشت.

1359