فاجعه‌ای که امیدها رقم زدند؛ اولین باخت تاریخ ایران به هنگ کنگ

فاجعه‌ای که امیدها رقم زدند؛ اولین باخت تاریخ ایران به هنگ کنگ

پایگاه خبری فوتبالی – هنگ‌کنگ تا پیش از بازی امروز نتوانسته بود حتی یک مساوی هم در مسابقات ملی و امیدها از ایران بگیرد. 

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال امید ایران عصر امروز در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو با ارائه یک بازی ناامیدکننده و ضعیف با یک گل مغلوب تیم امید هنگ کنگ شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

امیدها البته در بازی مرحله قبل مقابل تایلند هم بازی خوبی انجام نداده بودند و فقط با استفاده از اشتباهات عجیب و غریب دروازه‌بان و مدافعان تایلند موفق به زدن دو گل به این تیم شدند.

اما مسابقه امروز جدا از بحث بازیِ بد و نتیجه‌ بدتر یک دستاورد بد دیگر هم برای فوتبال ایران داشت. پیروزی بزرگی که هنگ کنگ امروز در مقابل امید ایران به دست آورد اولین پیروزی این تیم بر ایران در تاریخ تقابل‌های دو تیم بود! 

البته هنگ گنکی‌ها تا قبل از این بازی همه باز‌ی‌های‌شان را مقابل تیم‌های ملی و تیم امید ایران باخته بودند و حتی یک تساوی هم نداشتند!

تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ تا امروز 6 بازی رسمی مقابل انجام داده‌اند که هر 6 بازی با پیروزی تیم ملی ایران تمام شده. هنگ کنگ در آخرین بازی‌اش با تیم ملی موفق شد اولین گلش را هم به ایران بزند. این همان مسابقه‌ای است که در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 در بحرین برگزار شد و ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ 3 بر یک پیروز شد.

در رده سنی امیدها هم پیش از این دو بار با هنگ کنگ بازی کرده بودیم. اولین بار در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی سال 2006 در قطر بود که امیدهای دو تیم با هم بازی کردند. در آن مسابقه امیدهای ایران دو بر یک برنده شدند.

دومین بازی هم همین ماه گذشته برگزار شد. در مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک 2024 در ازبکستان ایران در بازی اول مرحله گروهی مقابل هنگ کنگ قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

اما امروز در سومین مسابقه با هنک کنگ، یک نتیجه فاجعه‌بار برای فوتبال ایران رقم خورد و هنگ کنگ برای اولین بار موفق شد ایران را شکست بدهد.

1359