گزارش آماری/ آمار پرسپولیس برابر قطری‌ها و الدحیل؛ اوضاع خوب نیست

گزارش آماری/ آمار پرسپولیس برابر قطری‌ها و الدحیل؛ اوضاع خوب نیست

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس بعد از شکست خانگی 2 صفر برابر النصر، برای انجام بازی هفته دوم لیگ قهرمانان در این فصل راهی قطر شده تا برابر الدحیل قرار بگیرد. 

به گزارش فوتبالی، قرمزها برابر رقیب قطری اوضاع خوبی ندارند و باید اعتراف کرد که الدحیل در تمام این چند سال اخیر، رقیب گردن‌کلفتی برای تیمهای ایرانی بوده و آخرین ایرانی‎‌ای که توانسته آنها را شکست بدهد، همین پرسپولیس بوده است.

* برابر الدحیل

پرسپولیس این هفته برای نهمین بار برابر الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا قرار می‌گیرد. در 8 رویارویی قبلی، آمار به سود تیم قطری است که 4 بار موفق به شکست دادن پرسپولیس شده. قرمزها هم در طرف مقابل، 3 برد دارند و تنها یکی از تقابل‌های دو تیم بدون برنده تمام شده است. 

 در فصل 2018، پرسپولیس و الدحیل در یک‌چهارم برابر هم قرار ّتیم ایرانی در هر دو بازی برنده شد: یک صفر در بازی رفت و 3 یک در بازی برگشت. 

فصل بعد اما نوبت الدحیل بود که پرسپولیس را دبل کند. در بازی رفت، تیم قطری با گلهای مانژوکیچ و ادمیلسون برنده شد و در بازی برگشت هم پنالتی معز علی، برنده را تعیین کرد. در هر 2 بازی، یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت.

پرسپولیس تا کنون 5 بار در دوحه مقابل الدحیل به میدان رفته که چهار بار شکست خورده و تنها یک بار برنده شده است. تنها برد پرسپولیس در دوحه مربوط به بازی برگشت یک هشتم فصل 2017 است که پرسپولیس با یک گل به خودی موفق به شکست دادن الدحیل (که آن روزها، لخویا نام داشت) شد.

نکته ویژه درباره پرسپولیس این است که آنها در زمین الدحیل تا به حال فقط یک گل زده‌اند که آن گل هم، با ضربه مدافع تیم قطری (چیکو فلورس اسپانیایی) به ثمر رسیده است.

* الدحیل و ایرانی‌ها

الدحیل در تمام سالیان اخیر، گربه سیاه ایرانی‌ها بوده و مدتهاست زمین بازی با نمایندگان ایران را بدون باخت تمام کرده است. الدحیل تاکنون 24 بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده که حاصل آن، 13 پیروزی برای الدحیل و 5 شکست برای این تیم بوده است و 6 رویارویی هم برنده‌ای نداشته است. پرسپولیس با هشت رویارویی بیشترین تقابل را بین نماینده‌های ایران با الدحیل داشته است و پس از این تیم استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن چهار بار و تراکتور و استقلال خوزستان دو بار مقابل الدحیل قرار گرفته‌اند. بدترین شکست و بهترین پیروزی الدحیل مقابل نمایندگان ایرانی هم با نتیجه سه بر صفر رقم خورده است که هر دو مقابل پرسپولیس بوده است.

الدحیل پس از شکست در یک‌چهارم فصل ۲۰۱۸ مقابل پرسپولیس، دیگر هیچگاه مقابل تیمهای ایرانی در فصول بعدی شکست نخورده است و توانسته زمین بازی با استقلال، سپاهان و پرسپولیس را بدون باخت ترک کند.

* پرسپولیس و قطری‌ها

اوضاع پرسپولیس برابر تیمهای قطری، بهتر است. پرسپولیس در 23 مسابقه برابر حریفان قطری 11 بار پیروز شده و 8 شکست و 4 تساوی هم در این تعداد رویارویی دیده می‌شود. به جز الدحیل، پرسپولیس برابر الریان، العربی، الوکره، السد و الغرافه هم در رقابتهای رسمی آسیایی قرار گرفته است. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی