دختران اسکیت‌باز به فینال اسکیت سرعت در ماده ۱۰۰۰ رسیدند

دختران اسکیت‌باز به فینال اسکیت سرعت در ماده ۱۰۰۰ رسیدند

پایگاه خبری فوتبالی- دختران اسکیت‌باز در ماده ۱۰۰۰متر به فینال بازی‌های آسیایی صعود کردند.

به گزارش فوتبالی، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات اسکیت سرعت در ماده هزار متر برگزار شد و دو بانوی اسکیت‌باز ایران به رقابت با حریفان در گروه اول پرداختند.

پس از برگزاری مسابقات دو گروه، مشخص شد نگین شیخی با رکورد ۱.۳۷.۰۸۲ و ملیکا منوچهری راد با زمان ۱.۳۷.۱۵۷ توانستند در جمع هشت نفر برتر قرار گرفته و راهی مرحله فینال شوند.

این برای اولین بار در بازی‌های آسیایی است که اسکیت‌بازانی از ایران فینالیست می‌شوند.

از میان مردان اسکیت‌باز ایران هم محمدامین حیدری با رکورد ۱.۲۷.۳۲۶ فینالیست شد اما کیارش شامحمدی که زمان ۱.۳۰.۱۵۲ را ثبت کرده بود، از صعود به فینال بازماند.

نمایندگان ویتنام و سنگاپور نیز نتوانستند مسابقه را تمام کنند و به خط پایان برسند.

ملیکا منوچهری راد با رکورد ۱.۴۲.۷۰۱ و نگین شیخی با زمان ۱.۴۳.۸۶۹ به کار خود پایان دادند. آنها در انتهای مسابقه بین هشت اسکیت‌باز برتر به ترتیب در رتبه‌های هفتم و هشتم ایستادند.

شیخی: وقتی پیست را دیدم، فکر نمی‌کردم فینالیست شوم

ملی‌پوش اسکیت سرعت زنان ایران گفت: اگر زمین داشته باشیم، فکر می‌کنم به‌راحتی می‌توانیم با کره جنوبی و چین تایپه رقابت کنیم.

نگین شیخی بعد از صعود به فینال ماده ۱۰۰۰ متر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اظهار داشت: خوشبختانه اسکیت برای دومین بار در بازی‌های آسیایی شرکت کرد. البته برای اولین بار است که تمام ظرفیت‌ها را پر کردیم و بچه‌ها در قالب تیمی کامل در مسابقات حضور داشتند.

ملی‌پوش اسکیت سرعت زنان ایران ادامه داد: برای نخستین مرتبه در تاریخ اسکیت سرعت، ما در چنین پیستی پا زدیم. خدا را شکر می‌کنم که هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان توانستیم به فینال برسیم. از نتیجه‌ای که خودمان کسب کردیم خیلی راضی هستم. البته ناراحتم که نتوانستم برای کشورم مدال بگیرم ولی خوشحالم که چنین جایگاهی را به دست آوردیم.

ملی‌پوش اسکیت ایران در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کرد فینالیست شود، خاطرنشان کرد: ابتدا وقتی پیست را دیدم اصلا فکر نمی‌کردم به فینال راه پیدا کنم ولی آمده بودیم نتیجه خوبی بگیریم، به همین دلیل تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم. تا لحظه‌ای که می‌توانستم پیش رفتم.

شیخی ضمن اظهار امیدواری برای افزایش حمایت‌ها از اسکیت گفت: امیدوارم نگاه متفاوتی به اسکیت داشته باشیم. صعود به فینال در دومین حضور، کار ساده‌ای نیست. بچه‌های ما شایسته هستند چنین پیست و موادی در اختیارشان قرار بگیرد.

وی در پایان، در خصوص احتمال مدال‌آوری در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی تصریح کرد: اگر زمین داشته باشیم، فکر می‌کنم به راحتی می‌توانیم با کره جنوبی و چین تایپه رقابت کنیم.

منوچهری راد: پیست خوب داشته باشیم، می‌توانیم مدال بگیریم

ملیکا منوچهری راد پس از صعود به فینال ماده ۱۰۰۰ متر بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که توانستم فینالیست شوم و در جمع هشت نفر برتر مسابقات قرار بگیرم. اولین بار بود در چنین پیستی پا زدم و همچنین نخستین تجربه حضورم در مسابقاتی بود که در تمام سطوح به خوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: از رئیس فدراسیون اسکیت ممنونم که چنین شرایطی را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم در این پیست و مسابقات حضور پیدا کنیم.

ملی‌پوش اسکیت سرعت زنان ایران خاطرنشان کرد: حقیقتا ابتدا اصلا فکر نمی‌کردم فینالیست شوم ولی وقتی رقابت آغاز شد، دیدم این توانایی را دارم که در جمع هشت نفر برتر قرار بگیرم.

منوچهری راد با امیدواری به کسب مدال در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی گفت: اگر چنین پیستی را در ایران هم داشته باشیم، حتما به مدال نیز می‌رسیم.

1999