سوژه روز؛ تیم‌های غیرآسیایی برای حضور بانوان مشکلی ندارند

سوژه روز؛ تیم‌های غیرآسیایی برای حضور بانوان مشکلی ندارند

پایگاه خبری فوتبالی -  در شرایطی که تیم‌های ایرانی غیرآسیایی زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان را فراهم می‌کنند ولی تیم‌های آسیایی در این زمینه مشکل دارند.

به گزارش فوتبالی، درحالی که امسال قدم‌های بسیاری در راستای حضور بانوان تماشاگر در مسابقات لیگ برتر برداشته شده و در هفته‌های اخیر شاهد حضور زنان در ورزشگاه‌های سیرجان، قزوین، اراک و بندرانزلی برای تماشای مسابقات لیگ برتری بوده‌ایم، امروز حمیدرضا شعبانی مدیرعامل فولاد هم از رفع موانع و ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور بانوان طرفدار در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان خبر داد.

اما نکته جالب و عجیب اینکه تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در این رابطه کار چندانی پیش نبرده‌اند و این درحالی است که سخت‌گیری‌های AFC بابت حضور بانوان در مسابقات آسیایی طبیعتاً بیشتر از رقابت‌های لیگ برتر است.

اولین بازی یک نماینده ایرانی در فصل کنونی لیگ قهرمانان آسیا بازی پلی‌آف بود که تراکتور از الشارجه پذیرایی کرد ولی بلیت‌فروشی برای بانوان انجام نشد و درنهایت تعدادی تماشاگر خانم با هماهنگی هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی به ورزشگاه یادگار امام(ره) رفتند و پس از پایان این مسابقه زیرساخت‌ها در تبریز یک شبه نابود شد تا مسابقه بعدی تراکتور در میزبانی از مس رفسنجان بازهم بدون بانوان تماشاگر انجام شود.

بازی سپاهان با الاتحاد عربستان هم درحالی بلیت‌فروشی می‌شود که خبری از فروش بلیت برای بانوان نیست و پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی از منابع نزدیک به باشگاه اصفهانی هم نشان می‌دهد که هنوز هیچ چیزی در رابطه با حضور خانم‌های تماشاگر مشخص نیست!

در شرایطی که در بازی پرسپولیس و النصر خبری از حضور تماشاگران نبود، مدیران نساجی به دنبال این هستند که جلوی الهلال نه تنها از حضور تماشاگرانشان بهره ببرند بلکه بانوان طرفداران تیمشان را هم به ورزشگاه ببرند و باید دید این اتفاق در بازی این هفته دو تیم رخ خواهد داد یا نه.

عکس از ایرنا

1997