خداحافظی 5 سال بعد از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا؛ بازیکنی که وارد بیزینس املاک شد

خداحافظی 5 سال بعد از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا؛ بازیکنی که وارد بیزینس املاک شد

پایگاه خبری فوتبالی – آدام همیشه زیر سایه نام پدربزرگِ آرتیستش بود. شاید اگر سعید راد کمتر از نوه‌اش حمایت می‌کرد آدام سرنوشت فوتبالیِ بهتری را برای خودش رقم می‌زد.

به گزارش فوتبالی، شاید باورش سخت باشد اما بازیکنی که در 23 سالگی حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده امروز در 28 سالگی فوتبال را به طور کامل کنار گذاشته و مشغول فعالیت در زمینه املاک و ساخت ساز است؛ آن هم در کشور کانادا!

آدام همتی سرگذشت عجیبی دارد. این بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس متولد کانادا است و از همان نوجوانی وارد فوتبال شد. بعد از چند سال بازی در لیگ‌های جوانان کانادا به تیم دوم باشگاه نیس فرانسه پیوست و 10 بازی برای این تیم انجام داد.

بعد هم به شکلی عجیب و بدون این که کسی بفهمد از کجا، به تهران آمد تا شاید به پرسپولیس بپیوندد. کمی بعد روشن شد که او نوه سعید راد بازیگر و هنرپیشه سرشناس سینمای ایران است. راد اتفاقا یکی از طرفداران سرسخت و دو آتشه پرسپولیس است و بارها برای تماشای بازی این تیم به ورزشگاه رفته است.

رزومه نه چندان خوب و قوی آدام سوالاتی را درباره چگونگی لینک شدن او به پرسپولیس به وجود آورد. این تصور وجود داشت که او با توصیه پدربزرگش که ارتباط خوبی با باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس دارد به این تیم آمده. در نهایت هم پس از چند بار حضور تستی در تمرین پرسپولیس با قراردادی یکساله سرخپوش شد. این اتفاق در زمان برانکو ایوانکوویچ افتاد.

آدام که در پست‌های هافبک و وینگر بازی می‌کرد در پرسپولیس فرصت چندانی برای بازی نداشت. تیم‌های برانکو معمولا پرستاره بودند و همین باعث شده بود آدام تبدیل به یک بازیکن جانشین شود.

اما یک سلسله اتفاق عجیب و غریب باعث شد او حضور در بزرگ‌ترین مسابقه پرسپولیس در سال‌های اخیر را تجربه کند. آن هم به عنوان بازیکن اصلی! در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 مقابل کاشیما آنتلرز سیامک نعمتی از زمین اخراج شد و بازی برگشت را از دست داد.

در آن سال چند پنجره نقل و انتقالاتی متوالی پرسپولیس بسته بود و این تیم نتوانست بازیکن جدیدی بگیرد. دست برانکو در بازی برگشت آنقدر خالی بود که ناچار شد آدام را در ترکیب اصلی بگذارد. 

پرسپولیس در آن بازی نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و نایب قهرمان آسیا شد. بعد از رفتن برانکو، گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس شد و آدام را در لیست مازاد گذاشت. اتفاقی که باعث انتقاد شدید سعید راد شد! حمایت‌های همیشگی سعید راد از آدام باعث شد این بازیکن همیشه زیر سایه پدربزرگ آرتیستش باشد. 

در نهایت آدام از پرسپولیس از پارس جنوبی جم رفت و خیلی زود از این تیم جدا شد تا به تیم سومقاییت آذربایجان بپیوندد. اما از این تیم هم پس از 13 بازی جدا شد.

سومقاییت آخرین تیمی است که همتی در آن بازی کرد. بعد از جدایی از سومقاییت دیگر خبری از آدام نشد و از آنجا که همیشه بازیکن آرام و بی‌حاشیه‌ای بود کسی پیگیر او نشد. 

تا این که ناگهان با یک خبر عجیب به رسانه‌ها برگشت. او به کشوری که در آن متولد شده بود سفر کرده بود و در آنجا مشغول یک فعالیت جدید شده بود: بازار املاک و ساخت و ساز.

این خبر هم البته خیلی زود از داغی افتاد و آدام باز هم از متن خبرها دور ماند. او در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام پست‌هایی درباره فعالیت جدیدش منتشر کرده است. برخی از هواداران پرسپولیس هنوز هم صفحه او را دنبال می‌کنند و آدام چند هفته پیش عکسی از خودش با پیراهن پرسپولیس را پست کرد تا خاطرات خوب و شیرینش از حضور در این تیم را یادآوری کند.

خداحافظی از فوتبال قبل از 30 سالگی البته چیزی نبود که آدام انتظارش را داشت اما بازیِ او فاقد یک ویژگی مهم برای بقا بود. در بازیِ آدام شور و هیجان زیادی دیده نمی‌شد. جاه‌طلبی هم نداشت و به همین دلیل نتوانست به فوتبال ادامه بدهد. فقدان این ویژگی‌ها باعث شد همتی آخرین بازی‌‌هایش را در 27 سالگی انجام بدهد و حالا که 28 ساله شده رسما فوتبال را کنار گذاشته است. 

1359