گزارش تسنیم/ شایعه عجیب حوالی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه بازی‌های آسیایی چطور شکل گرفت/ قهرِ کامران قاسم‌پور؟

گزارش تسنیم/ شایعه عجیب حوالی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه بازی‌های آسیایی چطور شکل گرفت/ قهرِ کامران قاسم‌پور؟

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از اعلام رسمی انتخاب مجتبی گلیج به‌عنوان ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم اعزامی به بازی‌های آسیایی، برخی مدعی قهر کامران قاسم‌پور و ترک اردوی تیم ملی آزاد شدند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرگزاری تسنیم، کامران قاسم‌پور که نفر اول وزن 92 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران برای اعزام به مسابقات جهانی بلگراد بود و می‌توانست در این رقابت‌ها برای سومین سال متوالی قهرمان این وزن جهان شود، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران از ترکیب تیم اعزامی خارج شد تا امیرعلی آذرپیرا به جای او راهی بلگراد شود.

از همان وقت بخت حضور در بازی‌های آسیایی برای قاسم‌پور محفوظ ماند، به شرط آنکه در این فاصله از نظر آمادگی جسمانی در شرایط مطلوب قرار گیرد. کادر فنی تیم ملی آزاد برخلاف پنج وزن دیگر المپیکی که تکلیف ملی‌پوش آن در بازی‌های آسیایی، پیش از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی جهان روشن شده بود، در 97 کیلوگرم ملی‌پوش را معرفی نکرد و این تصمیم به بازگشت تیم از بلگراد موکول شد تا انتخاب از بین مجتبی گلیج ملی‌پوش 97 کیلوگرم اعزامی به مسابقات جهانی و کامران قاسم‌پور قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان صورت بگیرد.

در آغاز دور جدید تمرینات تیم ملی آزاد، مشخصاً کامران قاسم‌پور همچنان بعد از آسیب‌دیدگی شرایط آمادگی مناسبی برای کشتی گرفتن در بازی‌های آسیایی، آنهم در یک وزن بالاتر را نداشت و به این ترتیب گلیج به‌عنوان ملی‌پوش وزن 97 کیلوگرم معرفی شد.

بعد از این اتفاق، شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان در سال‌های 2021 و 2022، بعد از عدم انتخابش برای اعزام به هانگژو، به حالت قهر و ناراحتی اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

طبق شنیده‌های ما، کادر فنی تیم ملی از قبل به کامران قاسم‌پور اعلام کرده بود باتوجه به اینکه او سرمایه کشتی ایران است و قطعاً در آستانه المپیک هم باید او را حفظ کرد، تنها در صورتی به هانگژو اعزام می‌شود که وضعیت مناسبی از نظر ضرب‌خوردگی و همچنین آمادگی بدنی لازم برای کشتی گرفتن در سطح بالا را داشته باشد.

او تمریناتش را در این مدت دنبال کرد و مشخص شد که شرایطش صد درصدی نیست و از کامران قاسم‌پورِ قهرمان جهان فاصله زیادی دارد. بنابراین تصمیم گرفته شد که گلیج این مسابقه را پشت سر بگذارد.

بعد از اتخاذ تصمیم نهایی، کامران قاسم‌پور با هماهنگی کادر فنی تیم ملی به خانه بازگشت تا همچنان مراحل درمانی و تمرینی خود را پیگیری کند، چرا که جایگاه قهرمان جهان، جایگاهی نیست که به‌عنوان حریف تمرینی در اردو بماند.

او برای بازگشت با قدرت تمریناتش را دنبال خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت که کارش را در چرخه سال 2024 در کدام وزن المپیکی پیگیری کند.

2636