محکومیت بارسلونا در پرونده نگریرا چگونه قطعی خواهد شد؟

محکومیت بارسلونا در پرونده نگریرا چگونه قطعی خواهد شد؟

پایگاه خبری فوتبالی - قاضی رسما بارسلونا را به پرداخت رشوه به انریکز نگریرا نایب رییس سابق کمیته داوران اسپانیا متهم کرده است.

به گزارش فوتبالی، جوزپ ماریا بارتومئو و ساندرو راسل مدیران سابق بارسلونا از متهمان اصلی پرونده هستند و دادگاه معتقد است که بارسا با پرداخت رشوه به نگریرا سعی در تغییر نتایج به مدت هفده سال داشته است. کاتالان ها 7.5 میلیون یورو بین سالهای 2001 تا 2018 به نگریرا پرداخته اند. متهمان این پرونده شامل خود نگریرا ممکن است که به سه تا شش سال حبس محکوم شوند و هیئت منصفه مردمی باید در مورد این پرونده قضاوت کند.

اما هیئت منصفه مردمی چگونه تعیین می شود؟ هر سال یک قرعه کشی بین کل شهروندان بالای 18 سال اسپانیایی انجام می شود که گروهی از افراد این فرصت را پیدا می کنند تا بتوانند در دو سال آینده در هیئت منصفه مردمی در دادگاه شرکت کنند. نتایج قرعه کشی به صورت علنی انجام می شود. 

هیئت منصفه مردمی شامل 9 عضو است که هیچ کدامشان نباید با شاکی یا متهم ارتباطی داشته باشند. در واقع قاضی در ابتدا با 36 نفر مصاحبه می کند تا 9 نفر از آنها به هیئت منصفه راه پیدا کنند. در واقع به طور مثال اعضای رسمی بارسلونا یا رئال مادرید شانسی ندارند تا در هیئت منصفه قرار بگیرند. 

حالا هیئت منصفه مردمی باید اعلام کنند که آیا بارسلونا را در پرونده پرداخت رشوه، مقصر می دانند یا نه. آنها می توانند حکم نهایی را در مورد لاپورتا، نگریرا یا راسل صادر کنند.

4125