یک نروژی به جز هالند، صدرنشین جدول کفش طلا!

یک نروژی به جز هالند، صدرنشین جدول کفش طلا!

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که کفش طلا به جایزه ای انحصاری برای نروژی ها تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، ارلینگ هالند سال گذشته این جایزه را برای اولین بار در دوران فوتبالش برد و با کسب 36 گل در 35 بازی در لیگ انگلیس، فصل درخشانی داشت. امسال نیز به نظر می رسد که ارلینگ شانس زیادی برای کسب جایزه دارد چرا که در شش بازی لیگ انگلیس، هشت گل زده است.

البته در حال حاضر یک نروژی دیگر به جز هالند صدرنشین جدول کفش طلا است، بازیکنی که البته در تیم ملی نروژ هم جایی ندارد! آمال ویلیام پلگرینو بازیکن 32 ساله ایست که در حال حاضر صدرنشین جدول کفش طلا است. البته پلگرینو سال گذشته در همین مقطع هم صدرنشین بود.

در حقیقت پلگرینو با 22 گل و 33 امتیاز در باشگاه بودو گلیمت صدرنشین جدول کفش طلا است. آکور آدامز که از مونولیه راهی لیلستروم شده با 28.5 امتیاز دوم است. بارد فین از باشگاه برن با 14 گل و 21 امتیاز سوم است، سرهو گیراسی از اشتوتگارت با 10 گل و 20 امتیاز در رده بعدی قرار دارد.

پلگرینو که تجربه حضور در باشگاه ضمک در عربستان را هم دارد، فوتبالش ا در لیگ دسته چهار و با باشگاه درامن آغاز کرد و اولین بازی خود را در لیگ دسته اول نروژ در سال 2014 در سن 24 سالگی انجام داد. شکوفایی فوتبالی او در سال 2020 بود که 25 گل بری باشگاه کریستین سوند به ثمر رساند.

پلگرینو که اصالتی از تانزانیا را دارد،کودکی دشواری را داشت چرا که پدرش آنها را رها کرد و در حالی که مادرش کار می کرد، او در سن 10 سالگی باید از برادرانش انور، دومی و رائول مراقبت می کرد. آنها پول شهریه عضویت در باشگاه فوتبال را نداشتند و پول خود را برای خرید لباس و غذا هزینه می کردند حالا این بازیکن در سن 33 سالگی فرصت خودنمایی را دارد.

در حال حاضر لیگ هایی نظیر نروژ رو به پایان است و البته امتیازات گلزنی در این لیگ ها کمتر از لیگ های بزرگ است. هر گل در لیگ های بزرگ برای جدول کفش طلا دو امتیاز دارد، لیگ های متوسط 1.5 امتیاز و لیگ های کوچک یک امتیاز. احتمالا پلگرینو به زودی صدر جدول کفش طلا را از دست می دهد اما فعلا می تواند از این لحظات لذت ببرد!

4125