راه هموار امیدها تا نیمه نهایی؛ چه رقبای عجیب و غریبی!

راه هموار امیدها تا نیمه نهایی؛ چه رقبای عجیب و غریبی!

پایگاه خبری فوتبالی – تایلند رقیب فردای ایران، در مرحله گروهی برد نداشت و هنگ کنگ بدون امتیاز راهی مرحله بعد شد و همچنین فلسطین هم بدون این که گلی بزند به مرحله حذفی رسید

به گزارش فوتبالی، مرحله گروهی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو به پایان رسید و 16 تیم برتر مسابقات به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند. این مرحله از مسابقات امروز شروع می‌شود. آن هم بازی امیدهای ایران.

امیدهای ایران که به عنوان تیم اول از گروه B مسابقات به مرحله حذفی صعود کردند در این مرحله باید با تیم تایلند بازی کنند. مسابقه‌‌ دو تیم هم ساعت 12:00 امروز در ورزشگاه «شانگ چنگ» برگزار می‌شود.

ایران در صورت پیروزی بر تایلند در مرحله یک چهارم نهایی باید با برنده بازیِ هنگ کنگ و فلسطین بازی کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد شاگردان رضا عنایتی تا مرحله نیمه نهایی با قرعه مناسبی مواجه شده‌اند. البته صدرنشین در گروه هم در این مساله تاثیر داشته است.

تایلند حریف امروز ایران، در گروه E حضور داشت. آنها در بازی اول با بحرین به تساوی یک بر یک رسیدند. سپس با 4 گل به کره جنوبی باختند و در بازی آخر با کویت یک بر یک مساوی کردند. تایلند در گروهش با دو امتیاز سوم شد اما در جدول بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها سوم شد و به مرحله حذفی صعود کرد. با توجه به این نتایج انتظار می‌رود امیدهای ایران در بازی امروز با تایلند کار سختی نداشته باشد.

در صورت پیروزی بر تایلند یکی از دو تیم هنگ کنگ و فلسطین رقیب ایران در مرحله یک چهارم خواهد بود. جالب این که امیدهای ایران اخیرا با هر دو تیم بازی کرده‌اند. با فلسطین در امیدهای غرب آسیا که یک بر یک تمام شد و با هنگ کنگ در انتخابی المپیک 2024 در ازبکستان که با پیروزی 3 بر صفر ایران به پایان رسید.

امیدهای هنگ کنگ بدون گرفتن هیچ امتیازی به مرحله حذفی رسیدند. با انصراف سوریه و افغانستان فقط هنگ کنگ و ازبکستان در گروه C باقی ماندند. ازبک‌ها هر دو بازی رفت و برگشت را از هنگ کنگ بردند و اول شدند و هنگ کنگ هم بدون امتیاز در گروهش دوم شد.

فلسطین در گروهی 3 تیمه و در رقابت با ژاپن و قطر دوم شد. آنها با قطر بدون گل مساوی کردند و به ژاپن یک بر صفر باختند. در واقع فلسطین بدون این که گلی بزند دوم شد و صعود کرد. اما در مجموع فلسطین نسبت به هنگ کنگ تیم بهتری نشان داده است.

در هر حال هیچ کدام از 3 تیم تایلند، هنگ کنگ و فلسطین در شرایط عادی نمی‌توانند رقیبی جدی برای امیدهای ایران باشند و تیم رضا عنایتی راه نسبتا همواری تا نیمه نهایی در پیش دارد. جایی که احتمالا باید منتظر ژاپن باشد

1359