بازی نمایندگان عربستان در 9 روز؛ لیگ ایران تعطیل به مدت نامعلوم!

بازی نمایندگان عربستان در 9 روز؛ لیگ ایران تعطیل به مدت نامعلوم!

پایگاه خبری فوتبالی– تیم‌های عربستانی ظرف 9 روز 3 بازی برگزار می‌‌کنند اما در لیگ ایران برخی تیم‌ها حدود یک ماه است بازی نکرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، تعطیلی‌های بی‌رویه و بدون حساب و کتاب لیگ برتر ایران سر و صدای خیلی‌ها را درآورده است. این اتفاق به بهانه‌های زیادی می‌افتد. برخی از این دلایل، ناگزیر است و برای همه لیگ‌های دنیا وجود دارد. مثل فیفا‌دی‌ها و تورنمنت‌های ملی در سراسر جهان.

اما لیگ ایران به بهانه‌های دیگری هم متوقف می‌شود. مثلا بازی‌های تیم امید. طبق قانون تیم‌هایی که 3 بازیکن یا بیشتر در تیم امید دارند می‌توانند درخواست تعویق بازی خودشان را بدهند. این امکان، بی‌بروبرگرد با استقبال تیم‌ها مواجه می‌شود.

در ایران به این شکل است که باشگاه‌ها دوست دارند هیچ بازیکنی از تیم‌شان به تیم امید دعوت نشود. اگر هم قرار باشد دعوت شود حداقل 3 نفر باشند که بازی تیم‌شان لغو شود. فرقی هم ندارد که تیم بالای جدولی باشد یا وسط جدول و پایین جدول!

همین اتفاق باعث شده برخی تیم‌ها برای مدت زیادی از چرخه مسابقات بیرون بمانند. مثلا استقلال همین حالا 25 روز است که هیچ مسابقه رسمی را برگزار نکرده است و امکان دارد این مدت به 50 روز هم برسد.

پرسپولیس قبل از بازی با النصر 20 روز بازی نکرد و حد فاصل بازی با النصر تا بازی بازی با الدحیل هم که حدودا دو هفته می‌شود بازی نخواهد داشت.

اما اوضاع در کشورهای همسایه و نزدیک هم این طور نیست. مثلا در عربستان. تیم الشباب 4 بازیکن و تیم الاتحاد 3 بازیکن در تیم امید دارند اما بازی‌های آنها به این بهانه عقب نمی‌افتد.

دیروز تیم امید عربستان در هانگژو با مغولستان بازی کرد و 3 بر صفر پیروز شد. اما همان دیروز در لیگ عربستان الاتحاد دو بر یک الفتح را شکست داد و الشباب 4 بر یک الحزم را برد.

بازی‌های لیگ ایران حتی به بهانه بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز دستخوش تغییر می‌شود اما باز هم در عربستان این طور نیست. مثلا النصر 3 روز قبل از بازی با پرسپولیس با الرائد بازی کرد و امشب یعنی 3 شب بعد از بازی با پرسپولیس در لیگ عربستان با الاهلی بازی می‌کند.

الهلال و الاتحاد همین طور هستند. در واقع این طور نیست که به خاطر بازی‌های لیگ قهرمانان، بازی‌های لیگ خودشان را عقب بیاندازند. بلکه بازی‌های لیگ قهرمانان در بین دو هفته بازی‌های داخلی برگزار می‌شود.

در ایران اما ماجرا به کلی متفاوت است. بعد از رسیدن فیفادی شهریور ماه و به بهانه مسابقات دوستانه تیم ملی، مسابقات تیم امید و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، برنامه بازی‌های لیگ به طور مداوم دستخوش تعویق و یا تعطیلی شده است.

این مسائل باعث به هم خوردن برنامه‌ تیم‌ها، تعطیلی‌های بی‌رویه، تغییر در وضعیت بدنی و آمادگی بازیکنان و در نهایت آسیب دیدن آنها می‌شود. شاید لازم باشد مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در قوانین مربوط به تعویق یا لغو بازی‌های لیگ برتر ایران بازنگری کنند.

1359