واکنش ولیعهد عربستان به اثر هنری علیه فوتبال عربستان

واکنش ولیعهد عربستان به اثر هنری علیه فوتبال عربستان

پایگاه خبری فوتبالی - یک هنرمند با تولید یک اثر هنری و نمایش ان در سن سیرو مدعی شد که دولت عربستان با خرید ستارگان فوتبال دنیا قصد "ورزش شویی" را دارد و سعی در بهبود وجهه جهانی خود دارد.

به گزارش فوتبالی،  یک هنرمند ایتالیایی به نام الکساندرو پالومبو دیوارنگاره‌هایی از محمد بن‌سلمان، روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان، کریم بنزما ستاره باشگاه الاتحاد عربستان، نیمار ستاره الهلال و کریستیانو رونالدو فوق ستاره النصر در دیواره های حاشیه ورزشگاه سن‌سیرو میلان نقاشی کرده که در آن‌ها، این نفرات توپی خون آلود و با پرچم کشور عربستان به دست دارند. پالومبو برای نامگذاری اثر هنری و مجموعه خود از واژه ورزش‌شویی یا Sportwashing استفاده کرده است.

در همین ارتباط محمد بن‌سلمان ولیعهد کشور عربستان سعودی  در یک گفت‌وگو با فاکس نیوز درباره این اثر هنری گفت: " اگر این اثر هنری یا همان ورزش‌شویی قرار باشد تولید ناخالص داخلی کشور ما را یک درصد بالا ببرد، پس حتما آن را به شکل جدی ادامه خواهیم داد. من به انتقادات در این زمینه اهمیت زیادی نمی‌دهم و در واقع باید اشاره کنم تا به حال کشور ما از طریق ورزش رشدی یک درصدی در تولید ناخالص داخلی  داشته‌ و هدف‌ ما افزایش تا ۱.۵ درصد بیشتر خواهد بود. بگذارید منتقدین هرچه می خواهند‌ بگویند مهم  هدف‌ فعلی ما یعنی آن ۱.۵ درصد بعدی است."

۱۰۰۹