انتقادهای تند رسانه‌های عربی از چمن ورزشگاه آزادی؛ مزرعه سیب‌زمینی بود یا زمین فوتبال؟

انتقادهای تند رسانه‌های عربی از چمن ورزشگاه آزادی؛ مزرعه سیب‌زمینی بود یا زمین فوتبال؟

پایگاه خبری فوتبالی – شاید مسئولان فوتبال ایران ایرادهایی را که بازیکنان و مربیان داخلی از زمین چمن آزادی می‌گرفتند بهانه‌گیری تلقی می‌کردند اما حالا باید نظرات زشت و توهین آمیز رسانه‌های عربی و حتی طرفداران عربستانی النصر را هم بشنوند.

به گزارش فوتبالی، کیفیت بدِ چمن ورزشگاه آزادی در بازی امروز پرسپولیس و النصر عربستان سوژه مهمی را برای رسانه‌ها و خبرنگاران جور کرد. تصاویری که قبل از شروع بازی منتشر شد نشان می‌داد وقتی تیم‌ها برای گرم کردن به زمین آمدند از وضعیت چمن به شدت ناراضی بودند.

علیرغم تلاش‌‌های زیادی که برای پوشاندن عیوب زمین چمن شده بود اما از تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود که وضعیت چمن اصلا خوب نیست و این نگران کننده بود. در طول بازی هم بازیکنان بارها تعادل خود را از دست می‌دادند.

حتی مصدومیت ترابی هم به دلیل ناهمواری ورزشگاه رخ داد. پای ترابی دقیقا در یکی از جاهایی که تلاش شده بود کچلی و ناهمواری زمین پوشانده شود پیچ خورد. جالب این که در دقایقی که بازی در جریان بود واکنش‌ها به این مساله شروع شد. مثلا فیلمی منتشر شد که در آن گزارشگر عربستانی به وضوح می‌گوید: «این زمین به درد کاشتن سیب‌زمینی می‌خورد نه بازی فوتبال

تعداد زیادی از هواداران النصر هم به جای این برای پیروزی تیم‌شان در این بازی خارج از خانه دعا کنند در حساب‌های خودشان در فضای مجازی دعا می‌کردند و از خدا می‌خواستند خودش بازیکنان النصر را حفظ کند!

در پایان بازی هم امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس با انتقاد شدید از کیفیت چمن ورزشگاه آزادی گفت: «الان حرف بزنم می‌گویند بهانه می‌آوریم. شرم‌آور بود که مقابل تیم بزرگی مثل النصر با ستاره‌هایش در این زمین بازی کنیم. النصری‌ها از ما می‌پرسیدند که مزرعه است یا زمین چمن؟! نه تنها رونالدو، بلکه بازیکنان خود ما هم از زمین هنگ کرده بودیم

چیزی که عالیشاه گفته دقیقا طعنه به مدیران ورزشگاه آزادی و البته مدیران ورزش و فوتبال ایران است. آنها ایرادهایی را که بازیکنان داخلی از این زمین می‌گرفتند بهانه‌جویی می‌دانستند اما حالا مدیران ورزش و فوتبال ایران باید طعنه‌های توام با تحقیر رسانه‌های عربی را بشنوند و تحمل کنند.

1359