دردسر محبت هوادار متمول پرسپولیس به این تیم برای درویش

دردسر محبت هوادار متمول پرسپولیس به این تیم برای درویش

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد مهر تایید رضا درویش بر کمک‌های مالی یک هوادار به پرسپولیس برای این تیم دردسرساز شود.

به گزارش فوتبالی، حکم بی سابقه کمیته انضباطی علیه آنچه تخلفات باشگاه سپاهان در عدم رعایت دستورالعمل نقل و انتقالاتی عنوان شده، باعث شد تا طبق اخبار غیررسمی، چند باشگاه با اعتقاد به اینکه سایر رقیبانشان هم مرتکب تخلفاتی شده‌اند به شکایت علیه یکدیگر بپردازند. در بین این شکایات آنچه حساسیت بیشتری دارد، برخی ادعاها مبنی بر کمک های مالی هوادار متمول به باشگاه پرسپولیس بود. موضوعی که البته رضا درویش مدیرعامل این باشگاه نتوانسته آن را تکذیب کند.

درویش که هفته گذشته میهمان برنامه فوتبال برتر بود حمایت مالی هوادار متمول پرسپولیس را صرفا از سر محبت او و علاقه‌اش به تیم و بازیکنان دانست و تاکید کرد یک ریال از هزینه‌های آن فرد وارد باشگاه نشده است‌. حال اینکه چنین اقدامی تخلف محسوب می‌شود و یا باید آن را سود بردن پرسپولیسی‌ها از یک خلأ قانونی تلقی کرد، سوالی است که پیدا شدن پاسخش برای اهالی فوتبال اهمیت زیادی دارد.

توضیحات صادق رئیسی‌کیا کارشناس حقوقی ورزشی در این باره نشان می‌دهد سود بردن از هوادار متمول خلاف بازی جوانمردانه است و تخلف به حساب می‌آید. او که دیشب در برنامه فوتبال برتر حاضر شده بود درباره این موضوع گفت:" کمک های هوادار متمول در قالب مال یا وجه نقد جابه‌جا می‌شود و این تخلف است. شاید کنترل و کشف چنین مواردی سریع نباشد ولی اگر مکانیزم های مالی و نظارتی روی این موضوع تمرکز کنند، بالاخره متوجه تخلف خواهند شد. شاید مرتکبین اینگونه تخلفات امسال قِسِر در بروند اما سال بعد کشف خواهند شد."

رئیسی‌کیا در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه «اینکه بازیکنی با یک باشگاه قرارداد مثلا 13 میلیاردی ببندد و مابقی رقم توافق شده را هوادار متمول بپردازد، چه حکمی دارد؟»، بدون نام بردن از تیمی چنین پاسخی داد:" این مصداق آشکار تخلف است. در مورد گردش‌های مالی فقط باید یک شماره حساب رسمی متعلق به باشگاه وجود داشته باشد. دادن شماره حساب فرد دیگری و یا اهدای خانه و ماشین دادن دور زدن قانون است. با کنترل مراقبت‌های مالی و تمرکز بیشتر سازمان‌های نظارتی و هماهنگی با سازمان مالیاتی، این تخلفات قابل کشف و رسیدگی است. قطعا در بروزرسانی‌های دستورالعمل نقل و انتقالاتی جلوی اینگونه دور زدن‌های قانون گرفته خواهد شد."

پیش از این هم حسین قربانزاده رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی نسبت به بهره بردن پرسپولیس از هوادار متمول تذکر داده و از مدیران این باشگاه خواسته بود میزان این کمک‌ها و محل هزینه شدن آنها را ثبت و مشخص کنند و حالا با ورود کمیته انضباطی و نهادهای نظارتی به عملکرد مالی باشگاه‌ها، باید دید رضا درویش و تیم مدیریتی‌اش این تذکر را جدی گرفته بودند یا خیر.

6442