علت خداحافظی زودهنگام اسطوره ژاپنی از فوتبال

علت خداحافظی زودهنگام اسطوره ژاپنی از فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- هیده توشی ناکاتا پس از سالها مصاحبه جالبی در مورد خداحافظی خود از فوتبال انجام داده است.

به گزارش فوتبالی ، وقتی به فوتبالیست‌ هایی مانند دیوید بکهام فکر می‌کنیم، بسیاری از طرفداران ممکن است به یاد بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو یا آنتوان گریزمان باشند با این حال، هیدتوشی ناکاتا شاید بیش از هر فوتبالیست دیگری با بکهام قابل مقایسه باشد. در زمین فوتبال، ناکاتا با حضور هشت ساله در ایتالیا و کسب عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی ایتالیا، در سری آ نامی برای خود دست و پا کرد.

هافبک تهاجمی ژاپنی همچنین رکورددار گلزنی یک بازیکن آسیایی در تاریخ سری آ است.ناکاتا زمانی که در بولتون زیر نظر سام آلاردایس تنها 29 سال داشت، پس از اعتراف به اینکه اشتیاقش برای بازی فوتبال از بین رفته ، از حضور در میادین کناره گیری کرد. تصمیم او فوتبال ژاپن را تکان داد زیرا تنها چند هفته پیش از حضور این کشور در جام جهانی آلمان در سال 2006 اتخاذ شد.

با این حال، فوتبالیست سابق ژاپن و نامزد سه توپ طلا پس از آویختن کفش‌هایش در مصاحبه ای گفت که نسبت به عدم حضور در تیم  کشور خود در جام جهانی ۲۰۰۶ هیچ نشانی از شرمساری ندارد. ناکاتا در سن 21 سالگی ژاپن را ترک کرده بود تا حرفه خود را در اروپا دنبال کند و عقید داشت که باید خود را تقویت کند دهد تا به بازیکن بهتری تبدیل شود.

 حالا او در مصاحبه ای جدید به سی ان ان گفته است: " من فوتبال بازی می کردم چون آن را دوست داشتم، اما در طول زمان کمی اشتیاق خودم به فوتبال را از دست دادم. طرفداران به منزل من می‌آمدند تا جلوی خداحافظی من را بگیرند اما من گفتم لطفا من را درک کنید. من دیگر به پول نیاز ندارم، فقط اجازه دهید من فوتبال را ترک کنم. اساساً در تمام زندگی‌ام فقط فوتبال بازی می‌کردم. هر کشوری که می‌رفتم، مردم از من درباره ژاپن می‌پرسیدند اما من چیزی در مورد فرهنگ کشورم نمی‌دانستم. این بخشی از زندگی من است، بنابراین خداحافظی کردم تا مطالعه کنم تا به فرد ژاپنی بهتری تبدیل شوم." 

ناکاتا در طول مطالعات عمیق خود در فرهنگ ژاپن، که تکمیل آن بیش از هفت سال طول کشید، از تمام 47 استان ژاپن بازدید کرد. ماموریت او نتایج دلخواه را به همراه داشت و ناکاتا علاقه خاصی به سنن گوناگون پیدا کرد و حتی تولید یک نوع نوشیدنی خاص و سنتی ژاپن را به عنوان بیزینس جدید خود آغاز کرده است.

۱۰۰۹