قهرمانی اتحاد العاصمه در سوپر جام آفریقا

قهرمانی اتحاد العاصمه در سوپر جام آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار سوپرجام فوتبال باشگاههای آفریقا جمعه شب بین تیم های الاهلی مصر و اتحاد العاصمه الجزائر در شهر طائف عربستان برگزار شد. 

به گزارش فوتبالی، در این بازی که با حضورگسترده طرفداران دو تیم، به ویژه طرفداران الاهلی به قضاوت "پیر آتچو" از گابن انجام شد، صحنه جنجالی بازی در دقیقه ۷ رخ داد که "محمود کهربا" دروازه اتحاد العاصمه را بازکرد اما داور بازی به دلیل خطا روی دروازه اتحاد العاصمه این گل را مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۴۳ بازی داور با استفاده از «وی ای آر» رای به ضربه پنالتی به سود اتحاد العاصمه داد که این ضربه را "زین الدین بلعید" مدافع ۲۴ ساله تبدیل به گل کرد.

در ادامه بازی تلاش بازیکنان الاهلی برای بازکردن دروازه حریف به جایی نرسید تا اتحاد العاصمه در اولین سوپر جام قاره سیاه در عربستان، نخستین بار قهرمان این جام شود.

"عبدالحق بن شیخه" سرمربی اتحاد العاصمه با این موفقیت توانست برای دومین بار پیاپی و با دو تیم مختلف قهرمانی درسوپر جام آفریقا را کسب کند. او فصل قبل با تیم نهضة بركان مراکش توانست این جام را کسب کند.

درهمین حال الاهلی مصر درصورت قهرمانی در بازی جمعه شب می توانست نهمین قهرمانی در سوپرجام آفریقا را کسب کند و به حدنصاب ۲۲ قهرمانی در رویدادهای مختلف برسد که از رسیدن به این حدنصاب بازماند.

درهمین حال "یاسر عبدالرئوف" از کارشناسان داوری در گفت و گو با سایت عربی «كوورة» مدعی شد داور بازی می توانست یک ضربه پنالتی را به سود الاهلی اعلام کند.

  ۱۹۷۹