بحران مالی دیگری برای بارسلونا: کاهش شدید سقف هزینه‌های این تیم توسط لالیگا

بحران مالی دیگری برای بارسلونا: کاهش شدید سقف هزینه‌های این تیم توسط لالیگا

پایگاه خبری فوتبالی – پس از اینکه لالیگا در روز پنجشنبه، محدودیت‌های بیشتری را بر سقف هزینه‌های بارسلونا اعمال کرد، مشکلات مالی آبی اناری‌ها بیش از پیش شد.

به گزارش فوتبالی، سقف دستمزدها پرداختی بارسلونا برای فصل جاری، به 270 میلیون یورو کاهش یافته است، میزانی که به نسبت سقف 648 میلیون یورویی که پیش‌تر لالیگا در ماه فوریه برای این تیم تعیین کرده بود، افت چشمگیری کرده است. بودجه لالیگایی رئال مادرید در فصل 24-2023، 727 میلیون یورو است، در حالی که اتلتیکو مادرید کمی بیشتر از بارسا و 296 میلیون یورو بودجه خواهد داشت. پنج تیم اصلی در این رده بندی، شامل این سه تیم به همراه سویا با بودجه 168 میلیون یورویی و ویارئال با بودجه 143 میلیون یورویی می‌شوند.

فاصله بین درآمدهای یک باشگاه و هزینه‌های غیر ورزشی و بازپرداخت بدهی‌های آن تیم، تقریبا معیاری است که این سقف را مشخص می‌کند. این افت شدید در سقف هزینه‌های بارسلونا، به دلیل کاهش تاثیر اهرم‌های فعال شده توسط این تیم، که در راستای افزایش بودجه کوتاه مدت بارسلونا رخ داده بود است، اتفاقی که کاملا قابل پیشبینی بود. پول حاصل از فروش سهام بارسا استودیو که حالا بارسا ویژن نامگذاری شده است، در سال 2022 دریافت نشد که باعث فروش دوباره سهام آن در این تابستان شد. هرچند این بودجه تا پایان پنجره نقل و انتقالاتی به دست سران بارسلونا نرسید که باعث شد لاپورتا، رئیس بارسلونا، برای ثبت قراردادهای تمام خریدهای تابستانی، ضمانتی 20 میلیون یورویی به لالیگا ارائه دهد.

2102