وقتی امیدها ناامیدمان کردند؛ 7 کارت زرد در دو بازی!

وقتی امیدها ناامیدمان کردند؛ 7 کارت زرد در دو بازی!

پایگاه خبری فوتبالی - ماجرای حذف تیم امید ایران از مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک پاریس بسیار دردناک و ناراحت کننده بود.

به گزارش فوتبالی، امیدهای ایران که در رده دوم گروه‌شان قرار گرفته بودند پس از تساوی در همه آیتم‌ها با مالزی، چوبِ اخطارهای بیشتر را خوردند و حذف شدند.

آنها در حالی که 4 تیم از بهترین‌ تیم‌های دوم گروه‌ها به مرحله نهایی می‌رسیدند به عنوان تیم پنجم معرفی شدند و از حضور در مرحله نهایی باز ماندند. با توجه به این که نتایج همه تیم‌های چهارم گروه‌ها حذف می‌شد، فقط نتایج، امتیازات و اخطارها و اخراج‌های 3 تیم در گروه‌ها محاسبه شد.

در واقع همه نتایج هنگ کنگ که در گروه ایران چهارم شده بود حذف شد و نتایج تیم بنگلادش که در گروه مالزی چهارم شده بود محاسبه نشد. یعنی مبنای محاسبه در گروه ایران، فقط بازی با افغانستان و ازبکستان بود و مبنای محاسبه در گروه مالزی، بازی با تایلند و فیلیپین.

ایران در بازی با افغانستان دو کارت زرد گرفته بود اما مالزی در همان بازی اول مقابل تایلند 3 اخطار و در بازی دوم مقابل فیلیپین یک اخطار گرفته بود. در واقع قبل از بازی‌های روز آخر از نظر انضباطی هم تیم امید ایران وضعیت بهتری داشت و در شرایط مساوی ایران بالاتر از مالزی قرار می‌گرفت.

از آنجا که بازی آخر مالزی مقابل بنگلادش در گروه محاسبه نمی‌شد پرونده انضباطی این تیم در مجموع با 4 کارت زرد بسته شده بود. ایران هم که دو کارت زرد در بازی با افغانستان داشت فقط لازم بود در بازی با ازبکستان حداکثر یک کار زرد بگیرد.

اما در روز آخر و در اتفاقی عجیب 4 بازیکن ایران به همراه سرپرست تیم کارت زرد گرفتند و تعداد کارت‌های زرد ایران به 7 رسید. مالزی هم از قبل فقط 4 کارت زرد داشت در جدول بالاتر از ایران قرار گرفت و صعود کرد

تاسف آورتر این که بازیکنان باتجربه‌ترِ تیمِ امید سهم بزرگی در این کارت زردها داشتند و این دقیقا بر خلاف چیزی بود که از آنها انتظار می‌رفت. همین امروز هم غلامرضا عنایتی در مصاحبه‌ای که در فرودگاه تهران انجام داد از بازیکنان بزرگ‌تر تیم گلایه کرد که چرا اخطارهای مفتی گرفتند.

اخطار گرفتن دو بازیکن در بازی با افغانستان هم اصلا قابل توجیه نیست و شاید اگر آن دو اخطار نبود و در بازی با ازبکستان یک یا دو کارت زرد کمتر می‌گرفتیم الان تیم امید ایران به جای مالزی به نیمه نهایی رسیده بود.

1359