باورنکردنی/ تراژدی بزرگ در تاشکند؛ تیم امید به خاطر کارت زرد بیشتر حذف شد!

باورنکردنی/ تراژدی بزرگ در تاشکند؛ تیم امید به خاطر کارت زرد بیشتر حذف شد!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم امید ایران علیرغم باخت به ازبکستان شانس خوبی برای صعود به عنوان تیم دوم داشت اما امیدهای ایران با کارت زرد بیشتر نسبت به مالزی چیزی بود که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم امید ایران با شکست یک بر صفر مقابل امیدهای ازبکستان در رده دوم جدول گروه E قرار گرفت. با این نتیجه امیدهای ایران برای این که بدانند به مرحله نهایی صعود می‌کنند یا نه باید منتظر نتایج بقیه بازی‌ها می‌نشستند. در بازی‌های امروز این گروه، دو تیم هنک کنگ و افغانستان به تساوی بدون گل رسیدند و ازبکستان با یک گل ایران را شکست داد. با این نتایج ازبکستان با 9 امتیاز صدرنشین گروه شد و به مرحله نهایی مسابقات صعود کرد. ایران هم با 6 امتیاز دوم شد. افغانستان و هنگ کنگ هم با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم ایستادند.

از هر گروه تیم‌های اول به صورت مستقیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند که 11 تیم حاضر در مرحله نهایی را تشکیل خواهند داد. تیم قطر هم که میزبان مرحله نهایی است و در این مسابقات حضور خواهد داشت. 4 تیمِ باقی مانده هم از بینِ تیم‌های دوم گروه‌ها انتخاب خواهند شد و این یعنی فقط 4 تیم از 11 تیمی که در گروه‌ها دوم می‌شوند به مرحله نهایی می‌رسند.  

اما از آنجا که برخی از گروه‌ها سه تیمه شده‌اند AFC برای این که شرایط مساوی را برای همه گروه‌ها ایجاد کند همه تیم‌های چهارم گروه‌ها را کنار می‌گذارد و جدول را بدون حضور آنها محاسبه می‌کند. در گروه ایران، تیم هنگ کنگ چهارم شد و نتایجش در جدول محاسبه نمی‌‌شود.

این اتفاق به نفع ایران بود. چون ایران به افغانستان 4 گل زده بود و به هنگ کنگ 3 گل. به این ترتیب و با خروج هنگ کنگ از ایران، تفاضل گل ایران 4+ شد. این اتفاق به دلیل این که خیلی از تیم‌های دوم 3 امتیازی هستند مهم است. چون در صورت تساویِ امتیازات، تفاضل گل تعیین کننده است. 

در جدول تیم‌های دوم فعلا تیم‌ تاجیکستان و چین با 4 امتیاز و تیم‌های کویت و ایران با 3 امتیاز در رده‌های اول تا چهارم بودند. تنها خطری که ایران را تهدید می‌کرد مالزی بود. این تیم در جدولِ تیم‌های دوم در همه آیتم‌ها با ایران برابر بود. 

در این شرایط بازی جوانمردانه اهمیت بیشتری پیدا می‌کرد. این جا بود که کسی حواسش به کارت زردها نبود. 4 کارت زردی که ایران در بازی امروز مقابل ازبکستان گرفت به ضرر ما تمام شد. البته سرپرست ایران هم امروز یک کارت زرد گرفت! 

با این حساب تعداد کارت زردهای ما به 7 رسید اما مالزی فقط 4 کارت زرد داشت. به این ترتیب مالزی در جدول تیم‌های دوم بالاتر از ایران قرار گرفت. این به معنای حذف ایران در مرحله گروهی بود.

مقابل افغانستان سامان تورانیان و سید محمد طاها طباطبایی اخطار گرفتند و در بازی با هنگ کنگ یاسین سلمانی و محمد امین حزباوی. در بازی امروز هم امیر جعفری، محمد امین حزباوی، یاسین سلمانی و محمدرضا بردبار کارت زرد گرفتند.

با احتساب همه این موارد مالزی و ایران در همه آیتم‌ها با هم برابر شدند اما تعداد کارت زردهای کمترِ مالزی باعث شد این تیم در رده چهارم ایستاد و ایران با قرار گرفتن در رده پنجم نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.

حذف ایران با تراژدی کارت زردِ بیشتر، بدترین اتفاقی بود که می‌توانست بیفتد. ایران تا قبل از بازی امروز فقط 2 کارت زرد داشت اما مالزی 4 کارت زرد. اگر ایران امروز کارت زرد نمی‌گرفت یا فقط یک کارت زرد می‌گرفت این ایران بود که تیم چهارم جدول می‌شد و صعود می‌کرد.

بازیکنان تیم امید در این مسابقات بسیار خشن بودند و کارت زردهای بی‌موردی گرفتند که در مقابل حریفان ضعیف مثل هنگ کنگ و افغانستان باورنکردنی بود. به این ترتیب باید با رقابت‌های المپیک پاریس خداحافظی کرد و تیم امید ایران حتی به رقابت‌های دوحه هم نرسید. چه برسد به پاریس!

1359