امید ازبکستان یک - امید ایران صفر/ شکست تلخ امیدها در تاشکند/ صعود به احتمال ۹۹ درصد!

امید ازبکستان یک - امید ایران صفر/ شکست تلخ امیدها در تاشکند/ صعود به احتمال ۹۹ درصد!

پایگاه خبری فوتبالی- رضا عنایتی و شاگردانش مقابل ازبکستان حرف خاصی برای گفتن نداشتند.

به گزارش فوتبالی، تیم امید ایران در یک بازی حساس برای صعود به مرحله پایانی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا به مصاف ازبکستان رفت و با یک گل نتیجه را واگذار کرد.

تیم میزبان مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم توانست گل برتری خود را به ثمر برساند. 

با این نتیجه ازبکستان به طور مستقیم راهی مرحله نهایی انتخابی المپیک شد و امیدهای ایران برای قرار گرفتن در بین تیم‌های برتر دوم باید منتظر نتایج سایر مسابقات باشد.

گزارش مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را در ادامه مرور کنید..


ترکیب امید ازبکستان: ولادیمیر نظراُف، محمدقادر همرعلیوف، ابراهیم‌خلیل یلداشف، علی‌بک داورونوف، عبدالقادر حسینوف، عمرعلی رحمان‌علیوف، جسوربک جلال‌الدینوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اِف، عبدالرئوف بوری‌اف، حسین نورچائف و اولوگبک خوشیموف

ترکیب امید ایران: محمدرضا خالدآبادی، سامان تورانیان (آریا یوسفی ۸۴)، حسین گودرزی، امین حزباوی، محمد جواد حسین نژاد، اللهیار صیادمنش (آریا برزگر ۴۷)، یاسین سلمانی (محمدحسین اسلامی ۸۴)، امیر جعفری (محمدمهدی احمدی ۸۴)، محمد قربانی، علی پوردارا (مهدی هاشم‌نژاد ۳۱)، محمدرضا بردبار

کارت زرد: عبدالقادر حسینوف (۳۹)، خوشیموف (۴۱)، امیر جعفری (۴۱)، امین حزباوی (۳+۴۵)، یاسین سلمانی (۵۵)، عباس‌بک فیض‌الله‌اِف (۵۶)

کارت قرمز: -

گلزنان بازی: عباس‌بک فیض‌الله‌اِف (۴۶)

نیمه اول:

دقیقه ۶: ضربه سر علی بک داورونوف روی ارسال ایستگاهی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: حمله بی محابای امیدهای ایران با ضد حمله خطرناک حریف همراه شد که با حضور به موقع مدافعان این خطر دفع شد.

دقیقه ۲۰: علی بک داورونوف باز هم روی ضربه ایستگاهی خودی نشان داد. او به راحتی خودش را از مدافعان ایران جدا کرد و ضربه‌ای زد که با اختلاف اندک از کنار دروازه خالدآبادی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: شوت محکم ابراهیم‌خلیل یلداشف از پشت محوطه جریمه ایران به خوبی توسط خالدآبادی دفع شد.

* دامنه دار بودن حملات ازبکستان باعث شد رضا عنایتی برای خروج تیم از فشار حریف دست به تعویض زودهنگام بزند. در دقیقه ۳۱ علی پوردارا جای خود را به مهدی هاشم نژاد داد.

دقیقه ۳۴: کار تیمی ازبک‌ها باز هم به خلق موقعیت روی دروازه ایران منجر شد اما ضربه نهایی قدرت زیادی نداشت و خالدآبادی به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۷: ارسال یاسین سلمانی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر امین حزباوی همراه شد و در نهایت توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۰: خطای مدافع ازبک روی اللهیار صیادمنش باعث برخورد شدید مهاجم ایران با تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین شد. این صحنه باعث درگیری فیزیکی بازیکنان دو تیم شد.

دقیقه ۴۲: ضربه حسین نورچائف به شکلی خطرناک از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: تعلل خالدآبادی و پاس بد این بازیکن به محمد قربانی باعث شد درون محوطه ایران توپ لو برود اما داور خطای بازیکنان ازبکستان را اعلام کرد تا این خطر از دروازه ایران رفع شود.

* چهار دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول بازی لحاظ شد.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۶: مهدی هاشم نژاد در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل زد اما داور آفساید گرفت.

(گل اول ازبکستان) دقیقه ۴۷: ازبک‌ها از زمین خودی به خوبی توپ را به پشت مدافعان ایران فرستادند و عباس‌بک فیض‌الله‌اِف با کنترل زیبای توپ در موقعیت خوبی قرار گرفت و با یک ضربه بغل پا دروازه خالدآبادی را باز کرد.

گل اول ازبکستان

دقیقه ۵۷: سانتر یاسین سلمانی از پشت محوطه ازبکستان بعد از فعل و انفعال توپ بین بازیکنان دو تیم مقابل پای حسین نژاد فرود آمد اما شوت این بازیکن قدرت لازم را نداشت و توسط ولادیمیر نظراُف مهار شد.

دقیقه ۶۱: نورچائف به خوبی فیض‌الله‌اِف را درون محوطه ایران صاحب توپ کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه ۶۵: مهاجم ازبکستان خط دفاع ایران را به هم ریخت و ضربه نهایی او به شکلی نفس‌گیر گل‌ نشد.

دقیقه ۶۸: شوت ازبک‌ها در مصاف تک به تک به شکلی دیدنی توسط خالدآبادی دفع و از منطقه خطر دور شد.

دقیقه ۷۳: ضربه مهاجم ازبکستان با عبور از بین پاهای خالدآبادی در آستانه تبدیل به گل دوم بود اما مدافعان ایران سراسیمه توپ را برگشت داده و به کرنر فرستادند.

دقیقه ۷۹: شوت هاشم‌نژاد از پشت محوطه حریف با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: فیض‌الله‌اِف قصد داشت از روی ضربه کرنر دروازه ایران را باز کند اما توپ او روی تور دروازه فرود آمد.

دقیقه ۹۰: محمدجواد حسین نژاد به خوبی چند بازیکن حریف را از پیش رو برداشت و در نزدیکی محوطه جریمه حریف متوقف شد تا ایران در زاویه مناسب صاحب ضربه آزاد شود.

* چهار دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم اعلام شد. 

۶۴۴۲