آخرین گزینه پرسپولیس؛ «باهوی» بهتر از چیزی که آمار نشان می‌دهد!

آخرین گزینه پرسپولیس؛ «باهوی» بهتر از چیزی که آمار نشان می‌دهد!

پایگاه خبری فوتبالی – باهوی آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای ندارد اما از فیلم‌ها مشخص است که بازیکن خوبی است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

به گزارش فوتبالی، پس از منتفی شدن انتقال فیلیپه کایسدو به پرسپولیس، دوباره اسامی جدیدی از مهاجمانی که شاید به پرسپولیس بروند منتشر شده است. اما یک بازیکن هست که گفته می‌شود در حال حاضر جدی‌ترین گزینه است: «نبیل باهوی» مهاجم 32 ساله اهل سوئد.

برخی از منابع خبری حتی مدعی هستند که مدیران باشگاه با این مهاجم 188 سانتی متری به توافق رسیده‌اند و فقط این مانده که یحیی گل‌محمدی هم مهر تائید نهایی را روی این انتقال بزند.

باهوی که قابلیت بازی در پست وینگر را هم دارد فوتبالش را از باشگاه‌های سوئد شروع کرده و سابقه بازی در آاک یونان، هامبورگ آلمان، گراس هاپرز سوئیس و خرافسخاپ هلند را هم دارد.

نکته جالب درباره باهوی این است که مدتی را هم در آسیا فوتبال بازی کرده است. او در سال 2015 به مدت یک فصل برای الاهلی عربستان به میدان رفت و در سال 2023 به القطر قطر رفت. 

نکته نگران کننده اما این است که او نه برای الاهلی گل زد و نه برای القطر. باهوی در دوران اوجش در 2014 به تیم ملی سوئد هم دعوت شد اما در 8 بازی نتوانست گلی بزند. الان هم بازیکن آزاد است و برچسب قیمت 500 هزار دلاری روی نامش خورده است.

بهترین عملکرد باهوی مربوط به دو دوره‌ای است که برای آاک یونان بازی کرد. از 2013 تا 2015 در 64 بازی 26 گل زد و در 2019 تا 2022 در 75 بازی 22 گل.

آمارها او را یک مهاجم معمولی نشان می‌دهد. اما فیلم بازی‌های او حاوی نکات جالب‌تری است. این که خوب شوت می‌زند. در ضربات ایستگاهی می‌تواند مستقیما دروازه حریف را باز کند. قدرت بدنی بالایی دارد و این که در گلسازی هم بسیار خوب عمل می‌کند.

با این همه روشن است که باهوی گزینه اول، دوم و یا سوم پرسپولیس هم نبوده اما اگر هنوز کیفیتش در حدی باشد که در فیلم‌ها دیده می‌شد می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

1359