سرمایه‌ای برای آینده فوتبال ایران؛ بالاخره چپ‌پای درخشان پیدا شد

سرمایه‌ای برای آینده فوتبال ایران؛ بالاخره چپ‌پای درخشان پیدا شد

پایگاه خبری فوتبالی – فوتبال ایران بعد از مدت‌ها صاحب یک هافبک چپ‌پای خوش استیل و تکنیکی شده است. کسی که شبیه محسن مسلمان بازی می‌کند. آن هم فقط با 20 سال سن!

به گزارش فوتبالی، تیم امید ایران امروز موفق شد در دومین بازی از مرحله گروهی انتخابی قهرمانی زیر 23 آسیا تیم ملی افغانستان را با 4 گل شکست بدهد. با این پیروزی، بازی روز آخر مقابل تیم ملی ازبکستان اهمیت مضاعفی پیدا کرد.

از هر گروه یک تیم به طور مستقیم به مرحله پایانی صعود می‌کند و فقط 4 تیم از 11 تیمی که در گروه‌شان دوم شده‌اند به مرحله نهایی می‌رسند. با این محدودیت برای تیم‌های دوم گروه‌ها طبیعتا بهتر است ایران در گروهش اول شود تا خیالش از صعود به مرحله نهایی مسابقات راحت باشد.

تیم امید ایران با حضور بازیکنانی که اغلب در لیگ برتر خودمان بازی می‌کنند و یکی دو لژیونر باتجربه امید زیادی به پیروزی بر ازبکستان و حضور در مرحله نهایی دارد. اما یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم امید کسی است که تا دو سه ماه پیش خیلی‌ها اسمش را هم نشنیده بودند.

محمد جواد حسین نژاد هافبک جوانی است در بازی اول این فصل سپاهان مقابل تراکتور روی نیمکت نشست. اما در بازی دوم مقابل ذوب آهن جای محمد کریمی را در ترکیب اصلی گرفت و با ارائه نمایشی فوق تصور، خودش را به عنوان پدیده فصل جدید لیگ معرفی کرد. او در بازی با استقلال هم خوب بازی کرد تا نشان بدهد درخشش در بازی با ذوب آهن تصادفی نبوده است.

نمایش حسین‌نژاد 20 ساله در 3 بازی آخر سپاهان به قدری خوب بود که ضرورت حضورش به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب تیم امید هم حس می‌شد. اتفاقی که افتاد و او به عنوان هافبک طراح و پاسور در هر دو بازی تیم امید حضور داشت.

استیل منحصر به فرد و جالب این بازیکن چپ‌پا به قدری چشم‌نواز است که پیدا کردنش در زمین آسان است. او تکنیک قابل توجهی هم دارد و می‌تواند پا به توپ تمام طول زمین را طی کند و توپ را در اختیار خودش نگه دارد.

فوتبال ایران بازیکن چپ‌پای درجه یک زیاد نداشته است. آخرین بازیکنان چپ‌پای خوب فوتبال ایران که در پست هافبک بازی کرده‌اند سیروس دین‌محمدی، فریدون زندی و محسن مسلمان بودند. وحید امیری هم البته چپ‌پاست اما او بیشتر وینگر یا مهاجم بازی می‌کند.

شاید از جهاتی بشود حسین‌نژاد را با مسلمان مقایسه کرد. مسلمان هم توپ را خیلی خوب حفظ می‌کرد، ارسال‌های کم‌نقصی داشت و شوت‌های فنیِ دقیقی می‌زد. این همان خصوصیاتی است که در بازی حسین‌نژاد هم دیده می‌شود.

امروز پس از این که تیم امید 3 گل با 3 ضربه سر به افغانستان زد، تصور می‌رفت فقط با ارسال‌ها و ضربات سر می‌توانیم به این تیم گل بزنیم. اما حسین‌نژاد یک چشمه از هنر خودش را رو کرد و با چند ثانیه بازی با توپ، خودش را در بهترین موقعیت برای شوتزنی قرار داد.

در نهایت هم یک شوت فنی دقیق زد و توانست گل چهارم ایران به افغانستان را این بار روی زمین بزند. حضور بازیکنی با این توان فنی برای هر تیمی نعمت است. بقیه بازیکنان می‌توانند با بازی بدون توپ و فضاسازی برای حسین‌نژاد، او را در موقعیت شوتزنی و گلزنی قرار بدهند. اتفاقی که می‌تواند برگ برنده تیم رضا عنایتی در بازی حساس روز آخر مقابل ازبکستان باشد.

1359