5 گل تا رکورد دایی؛ مسی مهرماه به شهریار می‌رسد؟

5 گل تا رکورد دایی؛ مسی مهرماه به شهریار می‌رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی با گلی که در بازی اخیر تیم ملی آرژانتین به اکوادور زد تعداد گل‌های ملی‌اش را به 104 گل رساند. او با 5 گل دیگر به رکورد علی دایی می‌رسد. 

به گزارش فوتبالی، تقریبا دو سال پیش در همین روزها بود که کریستیانو رونالدو فوق ستاره فوتبال جهان موفق شد صد و دهمین گل خودش را با لباس تیم ملی پرتغال بزند و رکورد علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا را بشکند. 

11 شهریور 1400 تیم ملی پرتغال در چارچوب رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی قطر به مصاف ایرلند رفت و با نتیجه دو بر یک پیروز میدان شد. رونالدو در این بازی موفق به ثبت گل‌های 110 و 111 ملی خود شد و رکورد علی دایی را شکست. 

او در بازی قبلی، مقابل فرانسه هم دو گل زده بود و موفق شده بود تا تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 109 برساند و در این رکورد با علی دایی شریک شود.

بعد از آن بود پیش‌بینی می‌شد لیونل مسی هم بتواند از رکورد علی دایی عبور کند. مسی در مسابقه تیم‌های ملی آرژانتین و اکوادور که در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 برگزار شد موفق شد تک گل آرژانتین را از روی یک ضربه ایستگاهی بزند. 

این گل، گل شماره 104 مسی در بازی‌‌های ملی بود. حالا مسی با رکورد علی دایی 5 گل فاصله دارد و با زدن 6 گل از دایی هم عبور می‌کند و تبدیل به دومین گلزن ملی برتر جهان بعد از رونالدو می‌شود.

تیم ملی آرژانتین 3 روز دیگر باید با بولیوی بازی کند. بولیوی تیم قدرتمندی نیست و بامداد امروز از برزیل 5 بر یک شکست خورد. بنابراین قابل پیش بینی است که مسی در این بازی هم گل بزند.

آرژانتین در مهر ماه هم دو بازی دیگر مقابل تیم‌های پاراگوئه و پرو خواهد داشت. اگر اتفاقی مثل مصدومیت یا محرومیت برای مسی نیفتد او می‌تواند تا مهر ماه (اکتبر 2023) خودش را به علی دایی برساند.

1359