امید پرسپولیس به پاشنه آشیل النصر؛ چه دروازه‌بان پراشتباهی!

امید پرسپولیس به پاشنه آشیل النصر؛ چه دروازه‌بان پراشتباهی!

پایگاه خبری فوتبالی - دروازه‌بان النصر که در بازی تیم ملی عربستان مقابل کاستاریکا در دروازه سعودی‌ها ایستاده بود ضعیف عمل کرد و پرسپولیسی‌ها امیدوارند از این ضعف تیم النصر استفاده کنند.

به گزارش فوتبالی، با غیبت احتمالی علیرضا بیرانوند در بازی پرسپولیس و النصر خیلی از هواداران فوتبال در ایران نگران وضعیت دروازه تیم‌شان در این بازی هستند. به هر حال تیم مقابل ستاره‌ها و گلزنان بزرگی دارد که می‌توانند دروازه پرسپولیس را تهدید کنند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تیم مقابل یعنی النصر هم در دروازه ضعف دارد و این می‌تواند به پرسپولیسی‌ها برای کسب یک نتیجه خوب کمک کند.

تیم ملی عربستان دیروز در یک مسابقه تدارکاتی مقابل تیم ملی کاستاریکا قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. مسابقه‌ای که در ورشگاه سنت جیمزز پارک نیوکاسل انگلیس برگزار شد.

در این بازی نوافق العقیدی در دروازه تیم ملی عربستان ایستاده بود. او 23 ساله است و دروازه‌بان اصلی تیم النصر محسوب می‌شود. العقیدی اخیرا به تیم ملی عربستان دعوت شده و بازی با کاستاریکا چهارمین بازی ملی‌اش بود.

نواف در بازی مقابل کاستاریکا نمایش ناامید کننده و پراشتباهی داشت و عامل اصلی شکست سعودی‌ها بود. از 5 ضربه‌ای که کاستاریکا به چهارچوب دروازه عربستان زد به 3 گل رسید و در سمت مقابل که کیلور ناواس در دروازه کاستاریکا بود، از 7 شوتی که در چهارچوب دروازه‌اش بود فقط یک گل خورد.

العقیدی در دقیقه 12 روی یک ارسال، به اشتباه از دروازه‌اش خارج شد و این اشتباه منجر به گل اول کاستاریکا شد. یک دقیقه بعد باز هم اشتباه خروج کرد که این بار ضربه سر مهاجم کاستاریکا با کمترین اختلاف ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 15 پاسی را که از بازیکن هم‌تیمی در محوطه جریمه خودی گرفته بود با بازی با پای بد، به مهاجم حریف داد. اما مدافع عربستان جور العقیدی را کشید و شوت مهاجم کاستاریکا را از روی خط دروازه دفع کرد.

در دقیقه 31 یک خروج نامطمئن و بازگشت به دروازه داشت. همین اشتباه منجر به گل دوم کاستاریکا شد. در نیمه دوم و در دقیقه 60 العقیدی باز هم یک خروج از دروازه داشت که منجر به خالی شدن دروازه شد اما ضربه مهاجم کاستاریکا را که از بالای سر العقیدی رد شد، دفاع از روی خط بیرون کشید! 

بعد از این صحنه، عربستان بازی را دست گرفت و با حملات متعدد موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند. اما درخشش ناواس اجازه نداد سعودی‌‌ها به گل‌های بعدی برسند. در نهایت در دقیقه 89 و با یک حمله معمولی، العقیدی از زاویه بسته گل سوم را هم خورد. 

العقیدی در این فصل در بازی اول النصر در دروازه ایستاد که با شکست دو بر یک النصر مقابل الاتفاق همراه بود. در بازی دوم نیمکت نشین شد اما النصر باز هم باخت. بعد از آن دوباره العقیدی به ترکیب اصلی رسید و النصر 3 بازی را متوالی را با برد تمام کرد. العقیدی در بازی آخر مقابل الحزم هم یک سوپرگل فوق‌العاده دریافت کرد.

به نظر می‌رسد او کیفیت چندان بالایی ندارد. در خروج از دروازه روی ارسال‌ها بسیار اشتباه می‌کند. در چند صحنه هم مشاهده شد که شوت‌‌ها را دوضرب مهار می‌‌کند. پرسپولیسی‌ها می‌توانند با استفاده از ضعف‌های العقیدی و اتخاذ تاکتیک مناسب  مثل ارسال‌های باکیفیت و شوت از راه دور، مقابل النصر به گل برسند.

1359