پیش بازی امید ایران – امید افغانستان/ حریف تمرینی

پیش بازی امید ایران – امید افغانستان/ حریف تمرینی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم امید ایران خود را برای مصاف با افغانستان آماده می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، مسابقات مرحله گروهی جام قهرمانی زیر 23 سال آسیا که به عنوان مرحله مقدماتی انتخابی المپیک 2024 هم محسوب می‌شود، در حالی پیگیری خواهد شد که در هفته دوم گروه E تیم امید ایران باید به مصاف افغانستان برود. هر چند رقیب اصلی ایران برای صعود از گروه تیم ازبکستان است اما با توجه به قوانین معادله صعود پیروزی مقابل افغانستان برای رضا عنایتی و شاگردانش اهمیت ویژه ای دارد. البته در این رقابتها ملاک بازی رو در روست اما اگر بازی ایران و ازبکستان مساوی شود، کار به تفاضل گل می کشد.

* حریف تمرینی

تیم امید افغانستان توان چندانی ندارد و بعید نیست که قعرنشین گروه E شود. از آنجا که نتیجه مقابل تیم چهارم گروه در جدول مسابقات لحاظ نمی‌شود، بازی مقابل افغانستان فرصت خوبی برای شاگردان رضا عنایتی است تا با مرور دستورات تاکتیکی برای امتیاز گرفتن از بازی سوم مقابل ازبکستان تمرین کنند.

* روایت آماری

تیم‌های امید ایران و افغانستان پیش از این یک بار مقابل هم به میدان رفته‌اند. دیداری که 9 فروردین 94 در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک 2020 برگزار شد و با نتیجه 6 بر صفر به سود ایران به پایان رسید. 

افغان‌ها از 5 بازی اخیر خود یک برد و یک مساوی و 3 باخت داشته‌اند و ایرانی‌ها به 2 برد و 3 مساوی دست پیدا کرده‌اند.

* نتیجه بازی قبلی

تیم امید ایران در هفته اول توانست مقابل هنک کنگ با نتیجه سه بر صفر پیروز شود. افغانستان هم مقابل ازبکستان با نتیجه سنگین 8 بر یک شکست خورد.


مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا

هفته دوم مرحله گروهی 

18 شهریور 1402 - ساعت 15:30

تیم امید ایران – تیم امید افغانستان

6442