راهکار عجیب پیشکسوت پرسپولیس برای حل مشکل مهاجم این تیم

راهکار عجیب پیشکسوت پرسپولیس برای حل مشکل مهاجم این تیم

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس راه حل جالبی برای به خدمت گرفتن مهاجم خارجی پیشنهاد داد.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در حالی وارد تعطیلات موقت لیگ شده که از 4 هفته ابتدایی مسابقات توانست 10 امتیاز کسب کند. این در حالی بود که همچنان نداشتن مهاجم، معضل اصلی این تیم و دغدغه هوادارانش است. 

محسن عاشوری هافبک و مربی اسبق پرسپولیس صحبتهایش با خبرنگار فوتبالی را از رضایت درباره فرم کنونی این تیم شروع می‌کند: " اگر بگوییم سپاهان این فصل را عالی شروع کرده، باید بگوییم که پرسپولیس خیلی خوب شروع کرده است. 10 امتیاز از 4 بازی آن هم در ابتدای فصل نتیجه فوق‌العاده‌ای است. فرم بازی مدنظر یحیی هنوز در بین بازیکنان جا نیفتاده است. این طبیعی است که با توجه به شرایط بدنی ابتدای فصل و با توجه به چند تغییر در ترکیب تیم طبیعی است که طراوات چندانی در بازی تیم نباشد. اینکه فوتبال پرسپولیس چشم نوازی قبلش را ندارد یک واقعیت است که البته با توجه به دانش گل‌محمدی مطمئنم روز به روز سبک بازی تیم بهتر می‌شود."

انتقاد برخی صفحات هواداری پرسپولیس از سبک بازی این تیم در چند هفته گذشته، واکنش عاشوری را در پی داشته است:" همین که پرسپولیس ابتدای فصل هیچ باختی نداشته خیلی مهم است. آنها که می‌گویند برد مقابل آلومینیوم و تراکتور اتفاقی رقم خورده، باید بدانند که فوتبال بازی اتفاقات و اشتباهات است. حالا یک تیم از این اشتباهات استفاده می‌کند و یک تیم دیگر استفاده نمی‌کند. منتقدان این را در نظر بگیرند که اگر وضعیت پرسپولیس در موقعیت‌سازی چندان خوب نبوده اما در بخش دفاعی خیلی خوب کار کرده است."

سوال بعدی ما از عاشوری، درباره یاسین سلمانی و نمایش خوب او در پرسپولیس بود. پاسخ عاشوری را بخوانید:" سلمانی را از وقتی در تیم ملی جوانان حضور داشت می‌شناسم و جزو بازیکنان مورد علاقه خودم است. با جذب او، پرسپولیس بعد از سال‌ها صاحب یک بازیکن فانتزی شده که هم موقعیت‌ساز است و هم توان گلزنی دارد. فکر می‌کنم اگر یاسین به همین روند ادامه بدهد و اسیر حواشی نشود روزهای طلایی در پیش خواهد داشت."

مورد بعدی صحبتهای عاشوری، واکنش به انتقادها از شهاب زاهدی است:" اینکه شهاب زاهدی بازیکن باکیفیتی هست یا نیست را نمی‌توانم پاسخ بدهم. شناخت چندانی از این بازیکن ندارم. البته او در زمین نشان داده که برای تیم زحمت می‌کشد و فکر می‌کنم تمام شرح وظایفی که برایش تعریف شده را به درستی انجام می‌دهد جز گلزنی."

در شرایطی که هنوز خبری از مهاجم خارجی قرمزها نیست، عاشوری پیشنهاد عجیبی در این زمینه دارد:" فوتبال ما متاسفانه هرچقدر هافبک و مدافع و دروازه‌بان خوب دارد، در بخش حمله خالی است و اکثر خوب‌ها لژیونر شده‌اند. در این بین مشکل پرسپولیس جدی‌تر از سایر تیم‌ها است. با توجه به دولتی بودن پرسپولیس بهتر است وزارت ورزش یک ردیف بودجه دلاری تعریف کند تا پرسپولیس بتواند با جذب مهاجم باکیفیت خارجی این نیاز خود را برطرف کند."

تا بحث مهاجم پرسپولیس است، عاشوری چند کلمه‌ای هم درباره عیسی آل کثیر صحبت می‌کند. بازیکنی که هر از گاهی شایعاتی درباره بازگشت او به پرسپولیس منتشر می‌شود:" فکر نمی‌کنم برگشتن عیسی اقتدار یحیی را زیر سوال ببرد. طبیعی است که تیم به این بازیکن نیاز دارد. ضمن اینکه دلخوری سرمربی بابت تصمیم درست یا اشتباه یک بازیکن دیگر در فوتبال حرفه‌ای دنیا جایی ندارد. البته که در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال مسائل تعصب و علاقه حساسیت زیادی دارد. یحیی گل‌محمدی در ماجرای آل کثیر تصمیم‌گیرنده است اما چون خودم مربی هستم قاطعانه می‌گویم بازگشت یک بازیکن به اقتدار مربی لطمه نمی‌زند."

6442