نامزدهای عنوان بهترین دروازه بان سال مشخص شدند

نامزدهای عنوان بهترین دروازه بان سال مشخص شدند

پایگاه خبری فوتبالی – ده نامزد کسب جایزه یاشین 2023 که به بهترین دروازه بان سال در مراسم توپ طلا اهدا می‌شود، اعلام شدند.

به گزارش فوتبالی، تنها یک دروازه بان در طول تاریخ موفق شده تا توپ طلا را مال خود کند و آن هم لو یاشین در سال 1963 بوده است. به همین واسطه، در سال 2019، فرانس فوتبال، نام او را بر روی  جایزه بهترین دروازه بان سال دنیا نهاد. 

در سه دور گذشته، این جایزه در دستان آلیسون بکر، جانلوئیجی دوناروما و تیبو کورتوآ قرار گرفته و امسال نیز رقابت تنگانگی برای کسب آن برقرار خواهد بود. 

لیست ده نامزد تعیین شده برای کسب جایزه یاشین، به شرح زیر است:

یاسین بونو (الهلال)

مراکش در جام جهانی 2022، تاریخ سازی کرد و به اولین تیم آفریقایی تبدیل شد که به نیمه نهایی این مسابقات می‌رسد. پنالتی‌هایی که در مرحله حذفی جام جهانی، توسط بونو، دروازه بان این تیم مهار شد، در پیشروی مراکش در این مسیر، کمک بسیاری کرد. یاسین بونو همچنین به همراه سویا، موفق شد تا در لیگ اروپا به قهرمانی برسد و به عنوان بهترین بازیکن فینال این رقابت‌ها نام گرفت.

تیبو کورتوآ (رئال مادرید)

فصل درخشان کورتوآ به همراه رئال مادرید، دوباره او را به این لیست کشاند و به نظر می‌رسد که امسال نیز محتمل ترین گزینه برای کسب این جایزه است. علی رغم اینکه رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، ناکام ماند اما کورتوآ فصلی بسیار خوب را پشت سر گذاشت و به لوس بلانکوس در کسب کوپا دل ری کمک کرد.

مایک منیان(میلان)

این دروازه بان فرانسوی عملکردهای درخشانی را در پیراهن میلان به نمایش گذاشته است. توانایی ویژه او در مهار توپ‌ها توجه طرفداران دنیای فوتبال را به خود جذب کرده است.

مارک آندره ترشتگن (بارسلونا)  

ترشتگن سال‌هاست که به عنوان یکی از بهترین دروازه بان‌های دنیا شناخته می‌شود. او در فصل 23-2022، این نظریه را تقویت و با 26 کلین شیت در 38 بازی لالیگا و متحمل شدن تنها 18 گل، نقش به سزایی در قهرمانی شاگردان ژاوی در این رقابت‌ها داشت.

ادرسون(منچستر سیتی)

شماره 1 منچستر سیتی، برای سومین بار در بین نامزدهای این جایزه قرار گرفته است و پس از فصل درخشانی که با سیتیزن‌ها پشت سر گذاشت و با توانایی‌هایش در چارچوب دروازه، به این تیم در راه کسب سه گانه تاریخی اش کمک کرد، امیدوار است که اینبار بتواند این جایزه را مال خود کند.

امیلیانو مارتینز(استون ویلا

نام این دروازه بان آرژانتینی، همیشه بر سر زبان‌هاست، چه به واسطه رفتارهای حاشیه برانگیزش پس از کسب دستکش طلایی جام جهانی و یا به خاطر مهارهای فوق‌العاده اش در طول بازی یا در ضربات پنالتی بزرگترین رقابت تاریخ فوتبال. او نقش مهمی در قهرمانی آرژانتین در جام جهانی داشت و به همین دلیل مستحق شانس خوبی برای این جایزه است.

آرون رمزدیل(آرسنال)

انتقال اخیر داوید رایا به آرسنال، رقابت سختی را برای رمزدیل جهت قرار گرفتن در چارچوب دروازه توپجی‌ها ایجاد کرده است اما او تمام ویژگی‌های لازم را برای کمک به آرسنال برای شرکت دوباره در کورس قهرمانی لیگ جزیره دارد. او با عملکرد درخشان خود در چارچوب دروازه آرسنال در فصل گذشته، به این لیست را یافته است.

آندره اونانا(منچستر یونایتد)

انتقال 51 میلیون یورویی او به منچستر یونایتد در این تابستان، گواه ارزشمند بودن این دروازه بان کامرونی است. نمایش درخشان او در لباس اینتر به این تیم برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا کمک مهمی کرد هرچند تلاش‌های او هم مانع شاگردان گواردیولا در فینال این رقابت‌ها نشد.

دومنیک لیواکوویچ (فنرباغچه)

عملکرد درخشان لیواکوویچ، به کرواسی کمک کرد تا در جام جهانی از سد برزیل و ژاپن عبور کند، کشور او دوباره توانست انتظارات را برآورده کند و به مقام سومی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

سامبا (لانس)

لانس که با تنها یک امتیاز کمتر از پاری سن ژرمن، لیگ را در رده دوم تمام کرد، شگفتی ساز فصل گذشته لوشامپیونه بود و سامبا در چارچوب دروازه این تیم، با به انجام رساندن 15 کلین شیت، یکی از مهمترین عناصر رسیدن به این موفقیت بود.

2102