فسخ قرارداد کنفدراسیون فوتبال آفریقا با گروه شبکه های بین اسپورت

فسخ قرارداد کنفدراسیون فوتبال آفریقا با گروه شبکه های بین اسپورت

پایگاه خبری فوتبالی- کنفدراسیون فوتبال آفریقا«کاف»، به شکل یک طرفه قرارداد خود را با شبکه تلویزیونی «بین اسپورت» قطر، فسخ کرد. 

به گزارش فوتبالی، درحالیکه شبکه «بین اسپورت» امتیاز پخش انحصاری تمام  رویدادهای مرتبط با کنفدراسیون فوتبال آفریقا را از سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۴۱۵ میلیون دلار به مدت ۱۲ سال به دست آورده بود، تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آفریقا می تواند چالش جدیدی را برای این رسانه پرنفوذ قطری بوجود بیاورد.

به نظرمی رسد این اتفاق بی ارتباط با مسابقات جدید «سوپر لیگ آفریقا» نیست چرا که کنفدراسیون فوتبال آفریقا از چند روز قبل هشدار فسخ قرارداد را به شبکه «بین اسپورت» داده بود و حالا با عملی کردن تصمیم خود شرایط جدیدی را برای پخش تلویزیونی رویدادها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بوجود آورده است.

به نظر می رسد این اتفاق جدید برای شبکه «بین اسپورت» هم کم هزینه نخواهد بود. فارغ از آغاز یک جدال حقوقی بین دو طرف، شبکه «بین اسپورت» که طی چند سال اخیر با ظهور شبکه عربستانی «اس اس سی اسپورتس» خطر قدرت گرفتن یک رقیب جدید و امکان از دست دادن مشترکان خود را بیش از گذشته احساس کرده است، از هم اکنون نگران توافق کنفدراسیون فوتبال آفریقا با رسانه عربستانی و از دست دادن یک برگ برنده مهم در حفظ بینندگان خود است.

ضمن اینکه شبکه «ابوظبی اسپورت» هم که حق پخش مسابقات سری آ ایتالیا و رقابتهای گوناگون زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را دراختیار دارد هم دومین رقیب موجود منطقه ای برای «بین اسپورت» است.

قرار است کنفدراسیون فوتبال آفریقا روز پنجشنبه مدارک و مستندات خود را برای فسخ همکاری با شبکه «بین اسپورت» منتشرکند.

۱۹۷۹