پاکو خمز و چالش رسیدن به ترکیب مورد علاقه‌اش

پاکو خمز و چالش رسیدن به ترکیب مورد علاقه‌اش

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تراکتور در همه بازی‌های این فصل تیمش دست به تغییر در ترکیب ابتدایی زده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌توان از آن به عنوان دلیلی برای نتایج بد تراکتور در سه بازی نخست خود عنوان کرد، عدم رسیدن به شناخت کامل از بازیکنان توسط سرمربی تراکتور است؛ به طوری که پاکو خمز در ترکیب هر چهار دیدار لیگ برتری و یک دیدار پلی‌آف آسیایی تغییر به وجود آورده و دو بازی متوالی نبوده که این سرمربی با یک ترکیب به مصاف رقبا برود. یکی از انتقادهایی که به خمز مطرح می شود، همین ماجراست. 

تی‌تی‌ها در بازی ابتدایی مقابل سپاهان با ترکیب حسین پورحمیدی درون دروازه، شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی به عنوان مدافعان مرکزی، محمد آقاجان‌پور و محمد نادری در پست مدافعین کنار، صفا هادی، ریکاردو آلوز و گوستاوو در خط هافبک، محمد قنبری و آلوارو خیمنز در وینگر راست و‌ چپ و امیرحسین حسین‌زاده در نوک حمله وارد بازی شدند.

اما شکست در بازی برابر سپاهان باعث شد تا خمز دست به چهار تغییر بزند. دو تغییری که پاکو باتوجه به مصدومیت محمد آقاجانپور و محرومیت صفا هادی مجبور به انجام آن بود و به ترتیب از مهدی شیری و سیدمهدی حسینی استفاده کرد. سرمربی اسپانیایی همچنین در پست مهاجم نوک عارف رستمی را به جای حسین‌زاده بازی داد و سیامک نعمتی را هم به جای محمد قنبری از ابتدا به میدان فرستاد.

پذیرش شکست دوم و باز هم یک مصدومیت اجباری باعث ایجاد تغییراتی دوباره در چینش ابتدایی پرشورها شد. در بازی با الشارجه سعید کریم‌آذر به عنوان مدافع چپ وارد ترکیب شد، صفا هادی در پست هافبک، قنبری در وینگر راست و‌ حسین‌زاده در پست هافبک تهاجمی دوباره به ترکیب بازگشتند تا پاکو برای سومین بازی هم دست به چهار تغییر بزند و البته برای اولین بار از گوستاوو به عنوان مهاجم نوک استفاده کند.

بازی بعدی تغییرات متعجب‌کننده‌تر بود. سیدمحمد حسینی باوجود حضور صفا هادی و سیدمهدی حسینی در پست هافبک دفاعی به میدان رفت و گوستاوو باز هم مهاجم نوک تراکتور شد. در پست مدافع چپ سعید آقایی فیکس تراکتور بود تا آخرین بازی خود را برای این تیم انجام دهد. اما برد تراکتور مقابل مس رفسنجان هم باعث نشد تا دامنه تغییرات در تیم محبوب آذربایجانی از بین برود. سرمربی اسپانیایی در بازی معوقه برابر استقلال خوزستان باز هم تغییرات زیادی در ترکیب ابتدایی داشت. کریم‌آذر باتوجه به نبود بازیکنی در این پست دوباره فیکس شد و محمد آقاجانپور به جای مهدی شیری به ترکیب ابتدایی بازگشت. سیامک نعمتی به عنوان وینگر راست و مهدی عبدی در پست مهاجم نوک در ترکیب قرار گرفتند تا باز هم ترکیب تراکتور برای پنجمین بازی پیاپی تغییر کند.

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی و ریکاردو آلوز چهار بازیکنی بوده‌اند که تمام دقایق بازی برای تراکتور به میدان رفته‌اند و از تغییرات پاکو خمز کاملا در امان بوده‌اند. 

درنهایت باید دید سرمربی اسپانیایی به ترکیب ایده‌آل خود خواهد رسید یا نه؟ همانند فصل گذشته که حدس زدن یازده مرد ابتدایی تراکتور تخت نظر پاکو خمز چندان کار سختی نبود!

1997