کلهر در گفت‌وگو با فوتبالی: حتی دیاباته هم به درد پرسپولیس می‌خورد، چه برسد به عبدی!

کلهر در گفت‌وگو با فوتبالی: حتی دیاباته هم به درد پرسپولیس می‌خورد، چه برسد به عبدی!

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بابت کمبود مهاجم این تیم نگران است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در حالی وارد تطعیلات موقت لیگ شده است که باید در هفته پنجم به مصاف استقلال برود و در اولین هفته لیگ قهرمانان هم با النصر عربستان دیدار کند. قرمزها تا به اینجای کار از 4 هفته موفق به کسب 10 امتیاز شده‌اند و با 2 امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول حضور دارند. محمود کلهر مدافع اسبق پرسپولیس در گفت‌وگویی که با خبرنگار فوتبالی انجام داد، درباره شرایط این تیم گفت:

«پرسپولیس در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است. شیوه بازی تیم همان شیوه فصل گذشته است که توانست قهرمان شود. این تیم با ارائه بازی شناور و کارهای ترکیبی زیاد صاحب موقعیت‌های گل زیادی می‌شود. ضمن اینکه از خط دروازه تا خط حمله ابزار خوبی در اختیار گل محمدی است. همانطور که فصل گذشته و چند هفته ابتدایی فصل جدید دیدیم پرسپولیس با این سبک بازی امتیاز گرفته و امیدوارم با همین روند در کورس قهرمانی بجنگد.»

کلهر از یاسین سلمانی به عنوان ستاره آینده دار پرسپولیس و فوتبال ایران یاد می‌کند:

«یاسین سلمانی می‌تواند ستاره پرسپولیس باشد و حتی به زودی لژیونر شود. او توانایی فنی بالایی دارد و قدرت دریبلینگ و شوتزنی‌اش خوب است. همه این‌ها او را به بازیکنی مطمئن و متفاوت تبدیل کرده است. یاسین رفته رفته در ترکیب پرسپولیس جا می‌افتد و در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.»

مدافع اسبق پرسپولیس همچنین به شهاب زاهدی هشدار داد که باید بیشتر تلاش کند:

«یحیی گل محمدی به شهاب زاهدی فرصت خوبی داده است و شهاب باید قدر این فرصت را بداند. او تاثیرگذاری چندانی در عملکرد تیم ندارد و وقتش رسیده خود را نشان بدهد. زاهدی باید زودتر جواب اعتماد سرمربی را بدهد چرا که نام این باشگاه، پرسپولیس است و با توحه به شرایطی که این باشگاه بزرگ و عملکرد شهاب زاهدی دارد بعید نیست دیگر فرصت چندانی به یک بازیکن داده نشود. به شخصه فکر می‌کنم شهاب زاهدی بازیکن خوبی است اما در پرسپولیس بازیکنان بزرگ هم به یکباره نیمکت نشین می‌شوند، پس این بازیکن باید بیشتر تلاش کند.»

در چنین شرایطی او معتقد است که حتی دیاباته و عبدی هم می‌توانستند وزن حملات پرسپولیس را بیشتر کنند:

«حتی اگر شیخ دیاباته و مهدی عبدی در خط حمله پرسپولیس بازی می‌کردند قدرت تهاجمی تیم بیشتر می‌شد. پرسپولیس نیاز دارد که در خط حمله پر تعداد باشد و گل بزند. در حال حاضر می‌بینیم که مدافعان و هافبک‌ها گلزنی می‌کنند و این موضوع برای بازی‌های بزرگ و آسیایی چندان خوب نیست. در لیگ قهرمانان بازی‌ها بسیار سخت است. مهدی عبدی در آسیا و دربی خوش درخشیده و می‌شد با حفظ او خط حمله پرسپولیس را زهردار کرد. حتی اگر کادر فنی می‌توانست دیاباته را به شرایط مطلوب برساند او هم می‌توانست موثر باشد.»

این پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به حواشی پیش آمده بین بهروز رهبری فرد و سرمربی پرسپولیس نصیحتی دوستانه خطاب به رهبری فرد داشت:

«هم بهروز رهبری فرد و هم یحیی گل محمدی از دوستان خوب من هستند. دوستان باید طوری صحبت کنند که به پرسپولیس لطمه نزنند. این دو چهره در گذشته دوستان خوبی بودند و امیدوارم رفاقت آنها ادامه داشته باشد و تنش بین آنها از بین برود.»

کلهر از آن دسته کسانی است که بازگشت عیسی آل کثیر به پرسپولیس را مثبت ارزیابی می‌کند. پاسخی که به این موضوع داده را بخوانید:

«عیسی آل کثیر بازیکنی بوده که توانایی خود را در فصول اخیر ثابت کرده است. قطعا بازگشت او به پرسپولیس کمک بزرگی به این تیم خواهد بود و امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

6442