نصیرشلال: در مسابقات جهانی و بازی‌ها شانس مدال داریم

نصیرشلال: در مسابقات جهانی و بازی‌ها شانس مدال داریم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: مسابقه شرایط خاص خودش را از لحاظ روحیه ورزشکار، آمادگی ذهنی، وزن کم کردن و رقبا دارد و با این اوصاف پیش‌بینی ما حدودی است. در مسابقات جهانی و بازی‌ها شانس مدال داریم، اما اینکه بخواهیم رنگ مدال را اعلام کنیم، نمی‌شود.

به گزارش فوتبالی، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان در نشست خبری رشته های اعزامی به بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو اظهار در خصوص شرایط تیم ملی گفت: با 7 وزنه‌بردار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم. تلاش‌مان این است که بهترین‌ها را بعد از مسابقات جهانی از لیست 10 نفره انتخاب کنیم. به لحاظ شانس مدال باید بگویم که اکثر بچه‌ها شانس کسب مدال دارند، اما اظهار نظر دقیق‌تر به شرایط روز مسابقه برمی‌گردد. به هر حال مسابقه سنگینی در عربستان داریم که کسب سهمیه المپیک است.

وی افزود: سعی می‌کنیم با آمادگی راهی بازی‌های آسیایی شویم و در 4 وزنی که شرکت می‌کنیم، بتوانیم 50 درصد تیم مدال کسب کنیم. تمام نفرات در لیست بلند بازی‌های آسیایی هستند و اگر نیاز باشد، لیست 7 نفره را تغییر می‌دهیم. پیش‌تر لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی را اعلام کردیم که بر این اساس حسین سلطانی (81 کیلوگرم)، مصطفی جوادی (89 کیلوگرم)، محمد زارع و امیر حقوقی (96 کیلوگرم)، رسول معتمدی و رضا دهدار (102 کیلوگرم)، مهدی کرمی و پیمان جان (109 کیلوگرم) و علی داودی و آیت شریفی(109+ کیلوگرم) نمایندگان ما هستند.

نصیرشلال در خصوص پیش‌بینی‌اش از رنگ مدال نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: واقعیت این است که قول دادن برای رنگ مدال دروغ است، چون شرایط مسابقه غیرقابل پیش‌بینی است و اگر کسی هم قول و رنگ مدال می‌دهد، دقیق نیست. مسابقه شرایط خاص خودش را از لحاظ روحیه ورزشکار، آمادگی ذهنی، وزن کم کردن و رقبا دارد و با این اوصاف پیش‌بینی ما حدودی است. در مسابقات جهانی و بازی‌ها شانس مدال داریم، اما اینکه بخواهیم رنگ مدال را اعلام کنیم، نمی‌شود. در 102 کیلوگرم رسول معتمدی شرایط خوبی ندارد و با آسیب‌دیدگی که قبلاً داشته، در مسابقات حضور پیدا می‌کند. سایر ورزشکاران در گروه A شرایط خوبی دارند. در اوزان 82 و 96 کیلوگرم شانس مدال داریم. در فوق سنگین شرایط سخت‌تر است. فکر می‌کنم با اینکه در اوزان المپیکی شرایط بسیار سختی است، اما شانس مدال‌آوری بیشتری در این اوزان داریم.

1999