گزارش ویژه/ بررسی تیم های عربی در مسابقات انتخابی زیر ۲۳ سال آسیا

گزارش ویژه/ بررسی تیم های عربی در مسابقات انتخابی زیر ۲۳ سال آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- زمان زیادی تا شروع مسابقات فوتبال انتخابی زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا باقی نمانده و با توجه به اهمیت این رقابتها که مرحله نهایی آن جنبه انتخابی المپیک را دارد، تیم های گوناگون عربی از مدتها قبل تمام تلاش خود را برای بهترین تدارکات و موفقیت در این مسابقات به کاربسته اند.

به گزارش فوتبالی، رقابتهای انتخابی زیر ۲۳ سال آسیا در ۱۱ گروه انجام می شود و از هرگروه یک تیم به طور مستقیم بعلاوه چهار تیم برتر دوم گروهها به مرحله نهایی صعود خواهند کرد.

مسابقات انتخابی به میزبانی متمرکز یکی از تیم های گروهها طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ شهریور برگزار خواهد شد. 

عراق؛ قهرمان غرب آسیا وارد می شود

تیم امید عراق با هدایت "راضی شنیشل" ستاره سابق فوتبال این کشور، تیرماه گذشته در مسابقات امیدهای غرب آسیا به مقام قهرمانی رسید و حالا با استفاده از چند بازیکن تیم جوانان این کشور که در مسابقات جام جهانی به میدان رفته بودند، به نظر می رسد شرایط بهتری را در مسابقات مقدماتی زیر ۲۳ سال تجربه خواهد کرد. 

تیم عراق که از حضور چند بازیکن لژیونر هم سود می برد، در روزهای گذشته دو بازی با تیم سودان انجام داد که در مسابقه اول ۴ بر ۲ برنده شد اما در مسابقه دوم به تساوی یک - یک رسید.

تیم امید عراق در بازی دوستانه با یمن برتری ۳ بر صفر را کسب کرد و در آخرین مسابقه تدارکاتی خود روز پنج شنبه ۹ شهریور در شهر بصره با تیم امید عمان جدال خواهد کرد.

عراق در مسابقات انتخابی زیر ۲۳ سال آسیا در گروه ششم بازیهای خود را در کویت با تیم های ملی امید  ماکائو، تیمورشرقی و کویت انجام خواهد داد. از هم اکنون مشخص است که رقابت برای صدرنشینی در این گروه بین عراق و کویت خواهد بود و بازی روز پایانی تکلیف تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.

تیم امید عراق که سابقه کسب مقام چهارم در بازیهای المپیک ۲۰۰۴ آتن را دارد، در مسابقات امیدهای آسیا تاکنون قهرمان نشده است و تنها یک مقام سوم را در سال ۲۰۱۶ کسب کرده است.

۱۹۷۹