نتایج پرسپولیسِ آسیایی در کشور ثالث؛ آنقدرها هم بد نیست!

نتایج پرسپولیسِ آسیایی در کشور ثالث؛ آنقدرها هم بد نیست!

پایگاه خبری فوتبالی - پرسپولیس در آن دسته از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که در کشور ثالث برگزار نتایج بدی نگرفته است!

به گزارش فوتبالی، امروز منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال درباره توافق مدیران فوتبال ایران و عربستان خبر خوبی داد. او گفت: «طبق اطلاعی که بنده گرفتم، طبق توافق صورت گرفته امسال تیم‌های عربستانی به ایران می‌آیند.»

ماجرا هم مربوط به میزبانی کشور ایران از تیم‌های عربستانی در ایران و میزبان عربستان از تیم‌های ایرانی در عربستان است. از سال 2016 و به دنبال اختلافات سیاسی، عربستانی‌ها حاضر نشدند تیم‌‌های‌شان در لیگ قهرمانان آسیا به ایران بفرستند. AFC هم از آن سال تا به امروز مسابقات باشگاهی بین نمایندگان دو کشور را در کشور ثالث برگزار می‌کند.

امسال و بعد از مذاکرات سیاسی جدید بین ایران و عربستان، اختلافات تا حد زیادی حل شده. البته بحث میزبانی دو کشور از تیم‌های یکدیگر تا یکی دو روز پیش هم حل نشده بود و گمان می‌رفت طبق دستورالعمل سال 2016 AFC، مسابقات باز هم در کشور ثالث برگزار شود.

اما امروز قنبرزاده اعلام کرد که مشکل حل شده و نمایندگان دو کشور برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران و عربستان سفر خواهند کرد. 

بازی در کشور ثالث خواسته هیچ هوادار فوتبالی نیست. به خصوص در ایران. چون تیم‌های ایرانی از امتیاز حضور پرتعداد هواداران‌شان استفاده می‌کنند. برای همین رقبا ترجیح می‌دهند در زمین تیم‌های ایرانی بازی نکنند. اما مرور سوابق نشان می‌دهد بازی در زمین ثالث لااقل برای پرسپولیس چندان بد نبوده است.

از سال 2017 پرسپولیس 11 بار در کشور ثالث با تیم‌های عربستانی بازی کرده که حا2ل این مسابقات، 3 برد، 5 تساوی و تنها دو باخت بوده. 

پرسپولیس دو بار با التعاون در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر بازی کرده که هر دو را برده است. بقیه بازی‌های پرسپولیس مقابل الهلال و الاهلی و النصر بوده است. پرسپولیس یک بار در سال 2017 در بازی نیمه نهایی در ورزشگاه محمد بن زاید  در ابوظبی امارات با 4 گل به الهلال باخت. یک بار هم در سال 2019 در ورزشگاه ال مکتوم در دوبی امارات به الاهلی باخت. بقیه بازی‌هایش با این دو تیم یا با تساوی تمام شده یا با برد پرسپولیس.

البته نکته این است که پرسپولیس در این مدت الهلال را نبرده است اما دو بار الاهلی را شکست داده. یک بار هم در فینال غرب آسیا در سال 2020 در ورزشگاه جاسم بن حمد در دوحه قطر با النصر به تساوی یک بر یک رسید و در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد.

پرسپولیس البته یک بار در سال 2021 مجبور شد در عربستان با الهلال بازی کند که آن مسابقه هم با برتری 3 بر صفر الهلال تمام شد. به نظر می‌رسد تیم‌های عربستانی هم به شدت روی حمایت هواداران‌شان در بازی‌های خانگی حساب می‌کنند.

بنابراین از لحاظ نتیجه گیری شاید بد نباشد مسابقات نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث برگزار شود. به خصوص که امسال تیم‌های عربستانی ستاره‌های بین‌المللی بیشماری را به ترکیب‌شان اضافه کرده‌اند و هواداران‌شان از این اتفاقات بسیار هیجان زده هستند!

1359