20 روز بدون مسابقه برای پرسپولیس؛ تجربه تلخ اولسان تکرار می‌شود؟

20 روز بدون مسابقه برای پرسپولیس؛ تجربه تلخ اولسان تکرار می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - بین دو بازی پرسپولیس با تیم‌های فولاد و النصر فاصله زمانی زیادی وجود دارد و این به ضرر قرمزهای پایتخت است.

به گزارش فوتبالی، بعد از پایان 3 بازی امروز هفته چهارم لیگ برتر به پایان می‌رسد و به خاطر رسیدن فیفادی، مسابقات لیگ چند روزی تعطیل خواهد بود. البته تراکتور یک بازی عقب افتاده از هفته سوم مقابل استقلال خوزستان دارد که آن را هم روز 11 شهریور در اهواز برگزار خواهد کرد. با برگزاری این مسابقه لیگ رسما متوقف خواهد شد.

به این ترتیب بازی امشبِ پرسپولیس با فولاد که در خوزستان برگزار می‌شود آخرین بازیِ این تیم قبل از بازی با النصر در شروع لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. یعنی بین دو بازی با فولاد و النصر 20 روز فاصله خواهد بود!

پرسپولیس یک بار دیگر این مساله را تجربه کرده است و می‌داند چنین فاصله‌ای بین دو مسابقه می‌تواند به ضرر این تیم تمام شود. در 10 آذر ماه سال 1399 پرسپولیس در بازی هفته چهارمِ لیگی بیستم مقابل شهرخودرو بازی کرد و با 3 گل به برتری رسید. قرار بود بعد از آن بازی پرسپولیس با ذوب آهن هم بازی کند و سپس در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی برود.

آن روزها هنوز کرونا معضل بزرگی محسوب می‌شد و پروتکل‌هایی برای برگزاری مسابقات وجود داشت. یکی از قوانین پروتکل این بود که بازیکنی که به دلیل ابتلا به کووید قرنطینه شده فقط در صورتی می‌تواند به اردوی تیمش برگردد که دو تست منفی متوالی داشته باشد. اما قاسم حدادی‌فر بعد از یک تست منفی به تمرینات تیمش برگشت و سپس تست دومش مثبت شد! به همین دلیل بازی ذوب آهن و پرسپولیس لغو شد.

پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند قبل از بازی با اولسان حداقل یک بازی با ذوب آهن خواهند داشت و به این ترتیب از شرایط مسابقه دور نخواهند ماند. اما با لغو بازی با ذوب آهن، بازی با شهرخودرو آخرین بازی پرسپولیس قبل از فینال آسیا شد و این یعنی 19 روز فاصله بین دو مسابقه. 

نتیجه این فاصله زیاد بین دو مسابقه این شد که پرسپولیس در نیمه دوم بازی با اولسان به شدت افت کرد و در نهایت با شکست دو بر یک مقابل اولسان، بار دیگر نایب قهرمان آسیا شد. حالا اما آن تجربه انگار قرار است بار دیگر تکرار شود. پرسپولیس 19 روز بعد از بازی امشب با فولاد مقابل النصر قرار خواهد گرفت! 

این در حالی است که النصر 11 شهریور با الحزم بازی می‌کند. سپس فیفادی شروع می‌‌شود و بلافاصله پس از پایان فیفادی النصر باید روز 25 شهریور روبروی الرائید بایستد و 3 روز پس از این بازی در تهران به مصاف پرسپولیس برود. این یعنی النصر بر خلاف پرسپولیس کاملا در شرایط مسابقه قرار خواهد داشت.

1359