خطر تعلیق فوتبال اسپانیا به خاطر روبیالس؛ حذف رئال مادرید و بارسلونا از اروپا؟

خطر تعلیق فوتبال اسپانیا به خاطر روبیالس؛ حذف رئال مادرید و بارسلونا از اروپا؟

پایگاه خبری فوتبالی - آندرو کمپس، دبیر کل فدراسیون فوتبال اسپانیا روز جمعه به یوفا نامه زده تا از دولت اسپانیا به خاطر مداخله در امور فوتبال این کشور شکایت کند.

به گزارش فوتبالی، پیش از آن که فیفا تصمیم به تعلیق روبیالس بگیرد، دولت اسپانیا اعلام کرده بود که اقداماتی را علیه روبیالس صورت خواهد داد. کمپس که مرد دست راست روبیالس بوده است، این نامه را با نظر روبیالس به یوفا ارسال کرده است و از دولت اسپانیا شکایت کرده است. در حقیقت قوانین یوفا هر گونه مداخله دولت ها در امور فدراسیون های ورزشی را ممنوع می کند. اگر یوفا به این نتیجه برسد که دولت اسپانیا در امور فدراسیون دخالت کرده، می تواند فوتبال اسپانیا را تعلیق کند که در این صورت، تیم های ملی و باشگاهی این کشور از حضور در مسابقات بین المللی کنار گذاشته می شوند و  باشگاه هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا یا اتلتیکو مادرید از حضور در تورنمنت های اروپایی محروم می شوند!

البته آس گزارش داده است که این احتمال وجود دارد که پدرو روچا که به صورت موقت، ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا را به عهده گرفته، از یوفا بخواهد که این نامه را نادیده بگیرد. 

یوفا و فیفا نسبت به مداخله دولت ها در امور فدراسیون های فوتبال بسیار سختگیر هستند. البته در مورد پرونده روبیالس با توجه به این که خود فیفا حکم تعلیق وی را داده، شاید سختگیری ها کمتر باشد. 

یوفا تا کنون هیچ واکنش علنی به ماجرای روبیالس نداشته است. رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر خوشحالی غیرمتعارفش در جشن قهرمانی تیم زنان اسپانیا در جام جهانی، از سمتش تعلیق شده است.

4125