استعفای یازده نفر از کادر فنی تیم زنان اسپانیا

استعفای یازده نفر از کادر فنی تیم زنان اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- تمامی اعضای کادر فنی تیم ملی زنان اسپانیا به جز سرمربی این تیم در یک تصمیم جمعی استعفا کردند.

به گزارش فوتبالی ، خورخه ویلدا، سرمربی تیم ملی زنان اسپانیا  کادر فنی خود را که چندی پیش همراه با هم قهرمان جام جهانی زنان شدند، در اعتراض به حواشی آخر هفته گذشته دیگر در کنار خود نخواهد دید زیرا همگی آنها استعفا کردند. لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در حالی که کشورش قهرمانی در فینال جام جهانی زنان را جشن می گرفت، خشم همگان را برانگیخت تا حالا کل کادر فنی این تیم نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند. دستیاران ویلدا اکنون در اعتراض به امتناع روبیالس از کناره گیری از سمت خود استعفا کرده اند و ویلدا به عنوان تنها عضو کادرفنی باقی مانده است.

مربیان تیم قهرمان جام جهانی یعنی مونتسه تومه، خاویر لرگا و اوجنیو گونزالو مارتین، فیزیو بلانکا، رومرو مورالدا و مربی دروازه بان کارلوس سانچز بلافاصله پست های خود را ترک کردند و این بدان معناست که ویلدا تنها کسی است که از قهرمانی آخر هفته گذشته جام جهانی در سمت خود باقی مانده است.   در نامه استعفای این مربیان دلیل  استعفای دست جمعی این بوده که آنها به طور مشخص از کنفرانس مطبوعاتی عجیب روبیالس در روز جمعه عصبانی شده‌اند و تصمیم آنها در حمایت از  امتناع بازیکنان از حضور در بازی‌های دوستانه آتی در ماه سپتامبر گرفته شده است. روبیالس در این کنفرانس به شکل عجیبی از کناره گیری از سمت خود به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال اسپانیا امتناع کرد، اگرچه فیفا از آن زمان پرونده انضباطی را علیه او آغاز کرده و او را با تعلیق از تمام فعالیت های فوتبالی نقره داغ کرد. روبیالس در کنفرانس خود ادعا کرد که فمینیسم کاذب باعث تشویش افکار عمومی بر علیه او شده است.

چیزی که روشن است آشفتگی عجیب فدراسیون فوتبال اسپانیا و به خصوص تیم ملی زنان این کشور در روزهای اخیر است که باعث شده حتی در آستانه بازیهای مقدماتی یورو ۲۰۲۴ اردوی تیم ملی مردان لاروخا هم با ترکش های حاصل از این حواشی روبرو باشد.

۱۰۰۹