دوراهی سخت محمد ربیعی؛ تعهد به ذوب‌آهن یا نشستن روی نیمکت فولاد؟

دوراهی سخت محمد ربیعی؛ تعهد به ذوب‌آهن یا نشستن روی نیمکت فولاد؟

پایگاه خبری فوتبالی- محمد ربیعی با پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای از سوی فولاد خوزستان روبرو شده است.

به گزارش فوتبالی، محمد ربیعی پس از عملکرد خوبی که در مس رفسنجان داشت، راهی ذوب‌آهن شد تا هدایت گاندوهای اصفهانی را به عهده بگیرد. ربیعی شروعی فراتر از انتظار در ذوب‌آهن داشت و در حالی که تیمش با قرعه بسیار سختی روبرو شده بود، توانست امتیازات قابل قبولی را جمع آوری کند.

او در اولین گام مهدی تارتار و ملوان را از پیش رو برداشت؛ ملوانی که هفته‌های بعدی نشان داد حریف چندان آسانی در فصل جاری نیست. شاگردان ربیعی سپس در شهرآورد اصفهان تقابل نزدیکی با سپاهان انجام دادند و با کمی چاشنی بدشانسی مغلوب شاگردان مورایس شدند. با این وجود در هفته سوم شاگردان ربیعی پرسپولیسی را متوقف کردند که در سال جدید تمام بازی‌هایش را با برد پشت سر گذاشته بود.

دیروز اما شایعاتی به گوش رسید که فولاد خوزستان برای جانشینی علیرضا منصوریان، به محمد ربیعی پیشنهاد داده تا به اهواز بیاید. پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد که فولادی‌ها مبلغ قابل توجهی را به ربیعی پیشنهاد داده‌اند و از طرفی بند فسخ قرار داد این مربی با ذوب‌آهن عدد بالایی نیست؛ قراردادی که احسانی مدیرعامل سابق ذوب‌آهن آن را امضا کرده و حالا این باشگاه اصفهانی را وارد فضای حساس و سرنوشت‌سازی کرده است.

از طرفی شخص محمد ربیعی که در فوتبال ایران به چهره‌ای اخلاق‌مدار شناخته می‌شود و از مربیان محبوب لیگ برتر است، با این پیشنهاد در دوراهی سخته قرار گرفته است. یک طرف فولاد با رقم قرارداد بالاتری و البته بودجه و امکانات به مراتب گسترده‌تر برای او فرش قرمز پهن کرده و این طرف، تعهدش به ذوب‌آهن است که اگر چه قانونا هیچ مشکلی برای پایان همکاری‌ با این باشگاه ندارد اما قطعا رها کردن در میانه راه به برند شخصی او لطمه می‌زند و از محبوبیتش در فوتبال ایران کم خواهد کرد.

شاید برای برخی از مربیان تصمیم‌گیری در این موارد ساده باشد و بی‌شک باشگاهی را انتخاب کنند که پول و امکانت بیشتری در اختیارشان می‌گذارد. اما با توجه آنچه تا امروز از محمد ربیعی شناخته‌ایم، او احتمالا برای تصمیم‌گیری در دوراهی دشواری گیر افتاده باشد.

2509