رسمی؛ فیفا، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا را تعلیق کرد

رسمی؛ فیفا، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا را تعلیق کرد

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا اعلام کرد که لوئیز روبیالس رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر ماجرای جنی هرموسو تعلیق شده است.

به گزارش فوتبالی، روبیالس با نظر یوفا از هر گونه فعالیتی مرتبط با فوتبال، منع شده است. خورخه ایوان پالاسیو، رییس کمیته انضباطی فیفا بر اساس ماده 51 قوانیان انضباطی فیفا، از همین امروز رسما لوئیز روبیالس را از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال، تعلیق کرده است. این تعلیق از امروز قابل اجرا خواهد بود که حداقل به مدت 90 روز قابل تمدید شدن است. روبیالس به نقض حقوق اساسی جنی هرموسو بازیکن تیم زنان اسپانیا متهم شده است چرا که رفتار نامتعارفی را با وی در مراسم اهدای مدال فینال جام جهانی زنان داشته است. 

روبیالس روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود همه فشارها، قصد استعفا را ندارد اما به نظر می رسد که فیفا، نظر متفاوتی داشته است. روبیالس تا پایان تحقیقات فیفا از کار خود تعلیق شده است و فدراسیون فوتبال اسپانیا باید هر چه زودتر رییس موقت جدیدی را به جای او معرفی کند. 

کمتر از یک هفته پیش، اسپانیا برای اولین بار در تاریخش به قهرمان جام جهانی زنان تبدیل شد. این روز می توانست بزرگ ترین موفقیت دوران مدیریت روبیالس باشد اما او در جشن قهرمانی از خود بیخود شد و رفتارهایی را داشت که در نهایت به تعلیق او منجر شد.

4125