ابهام روز/ معافیت میلاد سرلک چطور تمدید شد؟

ابهام روز/ معافیت میلاد سرلک چطور تمدید شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- تمدید معافیت هافبک پرسپولیس، واکنشهای متفاوتی را به دنبال داشته است.

به گزارش فوتبالی، داغ‌ترین خبر امروز رسانه‌های ورزشی به تمدید معافیت سربازی میلاد سرلک هافبک تیم فوتبال پرسپولیس مربوط می‌شود. بازیکنی که تا صبح امروز، غیبتش جلوی ذوب آهن قطعی به نظر می‌رسید اما حالا او مشکلی برای همراهی پرسپولیس در بازیهای بعدی ندارد.

روز 18 تیر در آستانه آغاز لیگ بیست و سوم بود که سازمان نظام وظیفه در نامه‌ای به سازمان لیگ – که چند روز بعد توسط خبرگزاری دانشجو منتشر شد - اعلام می‌کند "میلاد سرلک به دلیل عدم دعوت به تیم ملی و سن بالای 28 سال مجوز فعالیت در تیم‌های لیگ برتری را ندارد و باید از تاریخ یک شهریور از ادامه فعالیت ورزشی نامبرده جلوگیری شود."

با توجه به قوانین موجود، تنها راه پیش روی سرلک برای ادامه همراهی با پرسپولیس، دعوت به تیم ملی بود اما از آنجا که تا فیفا دی بعدی که احتمالا 12 شهریور خواهد بود، تیم ملی هیچ اردویی ندارد، این سوال مطرح شد که تکلیف سرلک در این 12 روز چه خواهد بود؟

در این بین این روایت مطرح شد که سرلک از تاریخ اول شهریور تا 12 شهریور که اردوی بعدی تیم ملی است اجازه همراهی با پرسپولیس را ندارد و بعد از آن مشکلی متوجه او نیست اما در خبری که امروز رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر کرد مشخص شد که معافیت از سربازی هافبک دفاعی پرسپولیس تمدید شده و با توجه به نامه نظام وظیفه به سازمان لیگ، ادامه حضور این بازیکن در میادین بلامانع است. این در حالی است که ساعاتی قبل از خبر رسمی باشگاه پرسپولیس درباره هافبکش، خبرگزاری فارس از تمدید مجوز این بازیکن تا اول مهرماه خبر داده بود.

واکنش شدید استقلالی‌ها

حل مشکل سرلک، با واکنش استقلالی‌ها در فضای مجازی مواجه شده است. آنها در صفحات هواداری با یادآوری ماجرای محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، حل مشکل سرلک را اقدامی غیرمنصفانه و تبعیض آمیز ارزیابی کردند. مرادمند و یزدانی در شرایطی از اول اسفند 1400 مشمول خدمت سربازی شدند که دلیل آن از سوی نظام وظیفه عمومی "پایان مجوز فعالیت ورزشی یزدانی و مرادمند برابر مقررات در باشگاه ورزشی استقلال" عنوان شد؛ دقیقا همان عنوانی که در نامه 18 تیر نظام وظیفه درباره سرلک قید شده است.

البته همه ابهام ماجرا آنجاست که میلاد سرلک بر اساس کدام قانون توانسته با وجود عدم دعوت به اردوی تیم ملی پیش از شروع فیفدی، خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازد و چرا مدیران وقت باشگاه استقلال از این قانون استفاده نکردند؟ این را هم اضافه کنیم که باشگاه پرسپولیس در خبر رسمی خود هیچ توضیح بیشتری نداده و در این باره شفاف‌سازی نکرده است. البته که این خبر درباره سرلک مطرح شده که او قطعا در اردوی بعدی تیم ملی حضور دارد. خبری که اگر درست باشد، این سوال مطرح می‌شود که چرا باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌اش، اشاره‌ای به آن نداشته است.

6442