توافق گلیزرها با سرمایه دار قطری برای فروش منچستر یونایتد

توافق گلیزرها با سرمایه دار قطری برای فروش منچستر یونایتد

پایگاه خبری فوتبالی – پیشنهاد 6 میلیارد پوندی شیخ جاسم، سرمایه دار قطری، در نهایت توسط مالکان منچستر یونایتد پذیرفته شد و بررسی های لازم در حال انجام است.

به گزارش فوتبالی، مذاکرات برای فروش باشگاه منچستر یونایتد، در 9 ماه گذشته در جریان بوده است و با اعلام گلیزرها، مالکان فعلی باشگاه، مبنی بر جستجوی " یک گزینه استراتژیک " در نوامبر سال گذشته آغاز شد. از اواخر فصل گذشته روند پیشنهاد دهی به یک جنگ مستقیم بین شیخ جاسم قطری و سر جیم راتکلیف، بنیان گذار شرکت INEOS، تبدیل شد.

گلیزرها، مدت هاست که در حال بررسی این دو پیشنهاد هستند، در حالی که پیشنهاد راتکلیف، به واسطه اجازه دادن به گلیزرها برای حفظ سهام حداقلی در باشگاه، گزینه محبوب تری برای آن‌ها به حساب می‌آمد، اما شیخ به افزایش پیشنهاد خود طی این مدت ادامه داد و حالا به نقل از سان، گلیزرها، برای فروش کامل باشگاه با هم به توافق رسیده اند. بر اساس این گزارش، افراد سرشناس داخل باشگاه، به گلیزرها اخطار داده اند که در صورت حفظ بخشی از سهام باشگاه، ممکن است با اعتراض گسترده ای از طرف طرفداران روبرو شوند و حالا به نظر می‌رسد که آن‌ها تسلیم شده اند و 18 سال مالکیت پر جنجال این خاندان بر باشگاه منچستر یونایتد در آستانه پایان یافتن است.

شیخ جاسم 100 درصد باشگاه را تصاحب خواهد کرد و همچنین بدهی 725 میلیون پوندی باشگاه که در دوران حضور گلیزرها به وجود آمده است را نیز پرداخت خواهد کرد. تیم حقوقی این سرمایه دار قطری در حال حاضر، در حال انجام بررسی های لازم هستند تا این انتقال مالکیت به صورت کامل به انجام برسد. احتمال می‌رود که این فرآیند تا اواسط اکتبر (مهر ماه) به طول بیانجامد.

2102